«خانه و کلید» جایزه جشنواره فیلم «ویلاویکنسیو» در کلمبیا را از آن خود کرد

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۱۵:۵۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۳۶۷
«خانه و کلید» جایزه جشنواره فیلم «ویلاویکنسیو» در کلمبیا را از آن خود کرد
فیلم کوتاه «خانه و کلید» به کارگردانی «شوان عطوف» جایزه بهترین فیلم داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم «ویلاویکنسیو» در کلمبیا را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا، فیلم کوتاه داستانی «خانه و کلید» (مال و کلیل) Home And Key به کارگردانی «شوان عطوف» هنرمند سرشناس سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «ویلاویکنسیو» Villavicencio در کشور کلمبیا روی پرده رفت و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره جایزه بهترین فیلم داستانی و دوانزدهمین جایزه جهانی این فیلم به «شوان عطوف» کارگردان آن به نمایندگی از سینمای اقلیم کردستان اهدا شد.

جشنواره فیلم «ویلاویکنسیو» پنجره و طرح جایگزینی است برای سینماگران سراسر دنیا تا از این طریق با  فیلم‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی یکدیگر آشنا شوند و با دیدن آثار سینماگران کلمبیایی از داستان‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و بخصوص زندگی در این کشور آشنا شوند.

این جشنواره با حضور آثار سینماگران کشورهای مختلف جهان در بخش‌های رقابتی «بین‌الملل»، «منطقه‌ای»، «ملی»، «مستند» و بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه «داستانی»، «مستند»، «انیمشین» و «تجربی» در روزهای 1 تا 5 مردادماه جاری (23 تا 27 ژوئیه 2015) در شهر متا در کشور کلمبیا برگزار شد.

فیلم کوتاه «خانه و کلید» محصول اداره سینمای شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق و تهیه شده توسط کمپانی «آی لوف فیلم» در اقلیم کردستان و انگلستان، که تاکنون در 51 جشنواره‌ بین‌المللی فیلم در سطح دنیا به نمایش درآمده و 12 جایزه جهانی را از آن خود کرده است؛ در آخرین حضور بین‌المللی خود، با حضور «شوان عطوف» در بخش رقابتی «بین‌الملل» چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تراک سینماتوگرافیک» در کشور ایتالیا روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین فیلم بخش «اجتماعی» این جشنواره را از آن خود کند.

این جشنواره در سه بخش رقابتی «اجتماعی»، «انیمیشن» و «آزاد» در روزهای 4 تا 8 تیرماه جاری (25 تا 28 ژوئن 2015) در قلعه قدیمی «نوتونو» در منطقه نوتونو در شهر رم پایتخت کشور ایتالیا برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز