مرکز فرهنگی ایران در بغداد افتتاح شد

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۱۶:۰۵:۲۲
کد خبر: ۳۰۴۳۷۰
مرکز فرهنگی ایران در بغداد افتتاح شد
مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه الجادریه بغداد با آغاز نخستین دوره ویژه زبان‌آموزی فارسی برای کارمندان وزارتخانه‌های عراق به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مرکز فرهنگی ایران در بغداد با آغاز نخستین دوره ویژه زبان‌آموزی فارسی برای کارمندان وزارتخانه‌های عراق و آموزش فیلم‌نامه نویسی فیلم‌های کوتاه برای آموزش جوانان عراقی، به طور رسمی آغاز به کار کرد.

برگزاری دوره‌های متعدد آموزش زبان فارسی از برنامه‌های اصلی و مستمر این مرکز به شمار می‌رود که در قالب سه سطح مقدماتی، متوسطه و عالی اجرایی خواهد شد.

از این رو، شرکت‌کنندگان عمده در این دوره‌ها از 15 وزارتخانه عراق و همچنین، مراکز و مؤسسات دولتی عراق می‌باشند.

در نخستین دوره مقدماتی زبان‌آموزی فارسی از وزارت امور خارجه و وزارت آموزش عالی عراق حضور دارند؛ این دوره در دو مرحله که هر مرحله 45 روز با نظارت دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

مرکز فرهنگی ایران در بغداد در آستانه آغاز دوره‌های ویژه با اعزام 25 نفر از اساتید زبان فارسی در عراق از جمله اساتید زبان فارسی دانشگاه‌های بغداد به دانشگاه فردوسی مشهد، جهت گذراندن دوره‌های ویژه دانش‌افزایی زبان فارسی و با هدف به کارگیری اساتید در دوره‌های آموزشی زبان فارسی در شهرهای مختلف عراق و از جمله مرکز فرهنگی، زمینه را برای اجرای دوره‌های متعدد آموزش زبان فارسی در عراق فراهم کرده است.

بنابر اعلام این خبر، مرکز فرهنگی کشورمان در منطقه الجادریه بغداد و در کانون دانشگاهی این شهر، در بنایی با هفتصد متر مربع زیربنا شامل کلاس‌های آموزشی، سالن نمایش فیلم، آمفی‌تئاتر و اتاق ایرانشناسی است که با هدف گسترش فعالیت‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق ایجاد شده است.

در این مرکز علاوه بر دوره‌های مختلف آموزش زبان فارسی، دوره‌های هنری همچون آموزش فیلم‌نامه نویسی، آموزش ساخت فیلم‌های کوتاه، نقاشی، خطاطی، کاریکاتور، نشست‌های علمی، پخش فیلم برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز