کنسرت مشترک گروه موسیقی ایران و هند در حیدرآباد برگزار شد

۱۳۹۴/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۸:۵۹
کد خبر: ۳۰۴۵۸۸
کنسرت مشترک گروه موسیقی ایران و هند در حیدرآباد برگزار شد
گروه موسیقی ایرانی «آوای باد» در کنسرت مشترکی با گروه موسیقی هندی «تلانگانا» در شهر حیدرآباد، نغماتی از مایه‌های مشترک رپرتوار موسیقی ایران و هند را به صورت بداهه، هم‌نوازی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در بخش اول این کنسرت نوازندگان هندی قطعاتی با سازهای سیتار و طبلا اجرا کردند و در بخش دوم کنسرت نیز گروه موسیقی «آوای باد» تصانیفی ماندگار از نغمات ایرانی را در قالب فرم‌های دونوازی و تکنوازی روی صحنه برد. در بخش پایانی اجرا نیز همنوازی دوگروه به صورت بداهه و همچنین اجرای تصنیف به یاد ماندنی «سرای امید» از ساخته های استاد فقید محمدرضا لطفی توسط نوازندگان ایرانی و هندی، با استقبال مخاطبان مواجه شد.

در این برنامه که به صورت زنده از  شبکه‌ تلویزیونی هند در این کشور انعکاس پیدا کرد، حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد در سخنانی با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و هند، استمرار اجرای برنامه‌های فرهنگی در بخش فیلم، موسیقی، شعر و نمایشگاه عکس را راهکار مناسبی برای تعمیق روابط و آشنایی نسل جدید هند با میراث غنی فرهنگی ایران دانست.

هری کریشنا مدیرکل فرهنگ و زبان ایالت تلنگانا نیز خواستار تدوین برنامه‌های سالانه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در دو کشور شد. وی گفت فرهنگ پایه و اساس همکاری‌های دوجانبه است و سایر حوزه‌های همکاری روی ستون های فرهنگی استمرار خواهند داشت.

گروه موسیقی ایرانی «آوای باد» به دعوت سرکنسولگری ایران در حیدرآباد هند، از ۲۳ جولای (اول مردادماه) به مدت یک هفته در در شهرهای حیدرآباد، میسور و بنگلور به روی صحنه رفت.

فرهاد حیدریان سرپرست و نوازنده تار و سه تار، سعید آقایی نوازنده نی، ابراهیم علی حسینی نوازنده کمانچه و ویولن، مسعود صالح آبادی نوازنده تنیک و سازهای کوبه ای و مسعود علی حسینی خواننده عوامل اجرایی این گروه موسیقایی هستند.

نظر شما