«دو برار» به شبکه مستند می آیند/ روایتی از فتح ۱۹ قله در ۶ روز

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۲:۳۰:۳۵
کد خبر: ۳۰۵۶۹۷
«دو برار» به شبکه مستند می آیند/ روایتی از فتح ۱۹ قله در ۶ روز
در ادامه پخش مستندهای جذاب و تاثیرگذار در ساعت 14 روزهای جمعه، شبکه مستند جمعه 16 مرداد ساعت 14 مستند «دوبرار» را روانه آنتن می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، آرش جعفریان تهیه کننده «دوبرار» درباره ویژگی های این مستند گفت: این اثر به یک پیمایش کوهنوردی می پردازد که مربوط به قللی به نام «دو برار» است. قله هایی که 4150 و 4250 متر ارتفاع دارند و در این مستند دو کوهنورد که یکی از آنها خود من هستم، آنها را فتح می کنند.

وی افزود: دوبرار در البرز شرقی حدفاصل جاده هراز و فیروزکوه قرار گرفته و نام اصلی آن در تعبیر امروزی دو برادر است.

این مستندساز ادامه داد: در این مستند دو برادر سعی میکنند برای اولین بار این مسیر را خودشان پیمایش کنند و در این راه با خطرات و آسیبهای گوناگونی روبرو می‌شوند؛ زمین می‌خورند، پاهایشان تاول می‌زند و گرسنگی می‌کشند.

جعفریان تأکید کرد: این دو پس از  6 روز کوهنوردی به پایان راه می رسند و در این مدت زمان موفق می شوند به 19 قله صعود کنند. قللی که مهم ترین آنها بالای 4هزار متر ارتفاع دارند.

وی یادآور شد: البته من و مهران صحرایی برادر کاری هستیم نه برادر خونی. «دو برار» نیز در ساختار مستند محض قرار دارد و به خاطر دشواری هایی که به آنها اشاره کردم در حالی که فتح این قلل در حالت عادی چهار روز طول می کشد ما طی 6 روز به این قله ها صعود کردیم و مستند ساختیم.

تهیه کننده «دو برار» این اثر را یکی از قسمت های مجموعه «البرزیست» معرفی و در پایان اظهار کرد: در این مجموعه تعدادی از ورزشکاران حضور دارند که هر کدام در یک فعالیت ورزشی دارای تخصص هستند. این افراد طی دوره های آموزشی کارگردانی، فیلمسازی و تدوین را آموخته اند و شاخه اصلی فعالیت آنها طبیعت است. اعضای این مجموعه از جمله خود من در قالب طبعیت ایران مستند میسازیم.

سیدحمید کاشانی کارگردان و تصویربردار «دو برار» و آرش جعفریان تهیه کننده این مستند است.

در ادامه پخش آثار مستند جذاب و جنجالی، شبکه مستند این هفته در ساعت 14 روز جمعه 16 مرداد «دو برار» را در یک قسمت 75 دقیقه‌ای روانه آنتن می کند.

پیش از این شبکه مستند در این ساعت از جدول پخش آثار برگزیده ای همچون «چنارستان»، «من اکبر اعتماد اتم می شکنم» و.. را روانه آنتن کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز