«صادق نیک نهاد» در گفت و گو با برنا:

با دوربین عکاسی نقاشی کشیدم/ امیدوارم بتوانم چهره جدیدی از هنر ایران را به دنیا معرفی کنم

۱۳۹۴/۰۵/۱۸ - ۱۳:۰۶:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۸۰۶
با دوربین عکاسی نقاشی کشیدم/ امیدوارم بتوانم چهره جدیدی از هنر ایران را به دنیا معرفی کنم
صادق نیک نهاد عکاسی که در آستانه برگزاری اولین نمایشگاه اش می گوید توانسته با دوربین عکاسی نقاشی کند و با این کار امیدوار است که بتواند چهره جدیدی از هنر ایران را به دنیا معرفی کند.

نمایشگاه عکس مکاشفه 12 تا 15 مهرماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود. نمایشگاهی با ده عکس با سبکی که به نوعی به گفته خالق این آثار به امپرسیونیسم نزدیک است و قرار است در پایان برگزاری این نمایشگاه این عکس ها به فروش گذاشته شوند.

صادق نیک نهاد عکاسی را به طور تجربی و به صورت آزاد آموخته و سال هاست که در این حوزه فعالیت می کند. تا به حال توانسته در جشنواره های تخصصی و هنری مختلف عکاسی برگزیده شود.

7

وی در آستانه برگزاری اولین نمایشگاه عکس اش در گفت و گو با خبرنگار سرویس تجسمی خبرگزاری برنا گفت: من بیست سال برای برگزاری اولین نمایشگاهم صبر کردم چرا که معتقدم یک فعال هنری وقتی تصمیم می گیرد اثری از خود را برای مخاطبان ارایه دهد باید از قبل سلایق مختلف را در نظر بگیرد. در مدت مشخصی به شناخت از بینندگان آثارش برسد و هنگامی که به اطمینان رسید آنگاه وقت آن می رسد که آثارش را ارایه دهد و به قضاوت مخاطبان بگذارد.

وی ادامه داد: نمایشگاه عکس مکاشفه شامل ده فریم است که می توان آن را در دسته بندی فراتر از سبک هنری امپرسیونیسم قرار داد که با نگاهی متفاوت به جهان پیرامون سعی کردم استنباطی از واقعیت را از دید هنری ارایه دهم و شاید بتوان گفت به نوعی با دوربین عکاسی نقاشی کشیدم. تصاویری که شاید در نگاه اول برای مخاطب مبهم و راز آلود باشد اما در نهایت تماشاگر به این درک می رسد که آن چیزی که به عنوان عکس روبروی اوست گوشه ای از واقعیت دنیای اطراف است.

8

این هنرمند افزود: با وجود پیشنهادهای متعدد بین المللی برای برگزاری این نمایشگاه در کشورهای مختلف دوست داشتم که اولین بار مخاطبان ایرانی و هموطنانم این آثار را ببینند و در درجه دوم برای مخاطبان جهانی که با توجه به سبک عکس ها می توان حدس زد که مورد توجه آن ها واقع شود، اقدام کنم. امیدوارم بتوانم برای معرفی این سبک از هنر از طرف کشورم ایران نماینده خوبی باشم. یکی از بزرگترین اهدافم در این سبک عکاسی و برگزاری نمایشگاه معرفی چهره جدیدی از هنر در ایران و طیف تازه هنرمندانی است که می خواهند در حوزه فعالیت هنری خود حرفی جدید بزنند، همانطور که در عکاسی خبری توانستیم در دنیا به نمایندگی از ایران حرفی برای گفتن داشته باشیم امیدوارم این موفقیت هم برای عکس هایی که آغازگر سبک نو در عکاسی هستند هم در سطح جهانی تکرار شود.

نیک نهاد در پایان گفت: امیدوارم برگزاری نمایشگاه عکس مکاشبه آغازگر راه جدیدی در زندگی حرفه ای و کاری من باشد که بتوانم از این راه گامی مثبت برای فرهنگ و هنر سرزمینم بردارم.  

نظر شما