«دربست» علی خامه‌پرست در جشنواره جهانی فیلم‌های فارسی استرالیا

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۷:۴۳:۰۸
کد خبر: ۳۰۷۳۶۹
«دربست» علی خامه‌پرست در  جشنواره جهانی فیلم‌های فارسی استرالیا
فیلم سینمایی «دربست» ساخته علی خامه پرست به بخش مسابقه چهارمین دوره جشنواره جهانی فیلم های فارسی زبان استرالیا راه یافت .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ،  این فیلم که به تهیه کنندگی مشترک حسن مصطفوی و حسن علیمردانی ساخته شده است ،اولین فیلم بلند علی خامه پرست محسوب می شود.

فیلم «دربست » از بین صد و پنجاه فیلم برای حضور در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شده است و اولین حضور بین المللی خود را در جشنواره فیلم های فارسی زبان استرالیا تجربه خواهد کرد .

این جشنواره که اولین رویداد سینمایی و اساسا فرهنگی دنیا است که هدفش به نمایش گذاشتن آثار سینمایی از جوامع فارسی زبان استرالیاست از دوم الی سیزدهم سپتامبر برابر با 11 تا 22 شهریور در شهر سیدنی استرالیا برگزار می شود . مضمون این جشنواره پاسداشت شباهت تنوع و همچنین پیچیدگیهای فرهنگی جوامع  فارسی زبان برای مخاطب پارسی و استرالیایی ست.

علاوه بر نمایش فیلم ، این جشنواره نشست هایی با حضور متخصصان سینمایی فارسی زبان و همچنین جلساتی با حضور فیلم سازانی  از سراسر دنیا برگزار خواهد کرد . جلساتی که فرصتی یگانه برای برقراری تعاملات فرهنگی میان فیلمسازان و متخصصان چه در داخل و چه خارج از سرزمین مادری با مخاطبان استرالیایی خواهد بود .

همچنین بخش بین اللملی این فیلم را فیدان فیلم برعهده دارد .

از بازیگران این فیلم می توان به  شقایق فراهانی ، رضا ناجی ، امیر حسین صدیق ، فردین صابونی ،  بیژن بنفشه خواه ،محسن افشانی ، حسین سلیمانی، نیما شاهرخ شاهی ، نرگست محمدی و مهدی نصرتی  اشاره داشت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز