دهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد با معرفی آثار برتر پایان یافت

۱۳۹۴/۰۵/۳۰ - ۱۰:۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۰۹۹۳۲
دهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد با معرفی آثار برتر پایان یافت
دهمین جشنواره تئاتر رضوی که در بجنورد مرکز خراسان شمالی جریان داشت بامداد جمعه با معرفی دو اثر برتر به جشنواره بین المللی تئاتر فجر به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، هیات داوران این دوره از جشنواره که بر عهده محمدرضا الوند، مهرداد رایانی مخصوص و قاسم زارع بود، پس از بازبینی 12 اثر منتخب بخش مسابقه این رویداد فرهنگی دو اثر نمایشی 'آش با طعم زهر' به کارگردانی محمد رسائلی از رشت و 'سفر' به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی از تبریز را به عنوان آثار منتخب این دوره از جشنواره برای مرحله نهایی دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب کرد.

آرای هیات داوران دهمین جشنواره تئاتر رضوی به شرح زیر اعلام شد.

طراح لباس برگزیده:

هیات داوران تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی ده میلیون ریالی را به میثم مولازینل طرح لباس نمایش چهار قدم اهدا کرد.

طراح صحنه برگزیده:

هیات داوران تندیس این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی ده میلیون ریالی را حسین کارگر طراح صحنه نمایش بیداری در خواب هزامن داد.

آهنگساز برگزیده:

هیات داورن دهمین جشنواره تئاتر رضوی دیلم افتخار و جایزه 10 میلیون ریالی را به ارش خوشنام برای آهنگ نمایش آسا اهدا کرد.

بخش تجلیل ویژه:

هیات داوران در بخش تجلیل ویژه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی 15 میلیون ریالی دهمین جنشنواره تئاتر رضوی را به دلیل تلاش های مستمر و بی چشمداشت را به هنرمند پیشکسوت تئاتر کشور عزت الله مهرآوران اهدا کرد.

بخش بازیگران مرد:

هیات داوران لوح قدردانی و جایزه پنج میلیون ریالی و رتبه سوم را مشترکا به سامان حیدریان بازیگر نمایش 'عکس اتفاق عزیز' و محسن خدادادی بازیگر آسا اهدا کرد.

هیات داوران لوح تقدیر و جایزه 10 میلیون ریالی و رتبه دوم را مشترکا به حسین شفیعی بازیگر ' مسلخ عشق' و جمال ساقی نژاد بازیگر نمایش ' سفر' اهدا کرد.

هیات داوران رتبه نخست بازیگران مرد این جشنواره که شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه 15 میلیون ریالی را به میثم گودرزی از نمایش چهار قدم داد.

بازیگران زن:

هیات داوران در بخش بازیگران زن نیز رتبه سوم و لوح تقدیر و جایزه پنج میلیون ریالی را مشترکا به سودابه جعفرزاده بازیگر نمایش' آش با طعم زهر ' و سعیده حامد بازیگر نمایش ' سفر' و سهیمه مهری بازیگرنمایش 'روزهای اتفاق' اهدا کرد.

هیات داوران رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه 10 میلیون ریالی این جشنواره را مشترکا به سارا مشعل و مهوش بلیان هر دو از نمایش آسا اهدا کرد.

هیات داوران دهمین جشنواره تئاتر رضوی همچنین رتبه نخست بازیگری زن جوایز آن را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه 15 میلیون ریالی را به بهاره کاظمی از نمایش 'چهار قدم' اهدا کرد.

بخش نمایش نامه نویسی:

رتبه سوم: هیات داوران لوح قدردانی و جایزه نقدی پنج میلیون ریالی را به مهدی آشوغ نویسنده نمایش 'آسا' اهدا کرد.

رتبه دوم: هیات داوران لوح قدردانی و جایزه 10 میلیون ریالی این بخش را به پویان اصغری نویسنده نمایش چهار قدم اهدا کرد.

رتبه اول: هیات داوران رتبه نخست و جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 15 میلیون ریالی را به علی میرزا عمادی نویسنده نمایش سفر اهدا کرد.

کارگردانان برتر دهمین جشنواره تئاتر رضوی:

رتبه سوم: هیات داوران رتبه سوم کارگردانی وجایزه این بخش که شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی پنج میلیون ریالی را به صورت مشترک به محمد حسن زاده کارگردان نمایش ' تاکسی زرد'سعید نوروزی کارگردان 'عکس اتفاق عزیز'تقدیم کرد.

رتبه دوم :هیات داوران لوح تقدیر و جایزه 10 میلیون ریالی این بخش را به صورت مشترک به محمد رسائلی کارگردان نمایش ' آش با طعم زهر' و حسین کارگر کارگردان نمایش 'بیداری در خواب هزارمن' تقدیم کرد.

رتبه نخست کارگردانی:

هیات داوران این جشنواره از بین کارگردانان 12 اثر نمایشی منتخب در بخش مسابقه تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه 15 میلیون ریالی این بخش را به یعقوب صدیق جمال کارگردان نمایش 'سفر' اهدا کرد.

پیش از معرفی برترین های دهمین جشنواره تئاتر رضوی بیانیه هیات داوران این دوره که شامل قدردانی از برگزار کنندگان، ارسال کنندگان آثار نیز بوده قرائت شد.

هیات داوران در این بیانیه خواهان سرمایه گذاری در حوزه تئاتر دینی، مطالعه نویسندگان هنرنمایشی تئاتر دینی شده و تداوم جشنواره رضوی را نیز در حرکت به سمت حرفه ای شدن دانستند.

دهمین جشنواره تئاتر رضوی که از 25تا 29 مردادماه در بجنورد جریان داشت بامداد روز جمعه با معرفی برترین ها به کار خود خاتمه داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز