محمد حیدری : عنوان فجر بر تارک جشنواره سینمای ایران جاودانه است

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۱۴:۲۴:۴۸
کد خبر: ۳۱۰۲۷۴
محمد حیدری : عنوان فجر بر تارک جشنواره سینمای ایران جاودانه است
دبیر جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: " از اینکه می بینم عده‌ای می‌گویند نام جشنواره فجر از بین رفته در شگفتم؛ نام این جشنواره برجسته‌تر خواهد شد."

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، " محمد حیدری" دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر  با بیان این مطلب گفت: " امسال برای نخستین بار همراه با روزهای جشنواره در برخی از کشورها شاهد اکران عمومی فیلم‌های حاضر در جشنواره خواهیم بود و از این که رهگذر نام فجر پر فروغ‌تر از سالیان گذشته در دیگر کشورها نیز بر زبان خواهد آمد. اگر در سال‌های دور فعالیت‌های بین‌الملل سینمای ما در روزهای جشن های انقلاب اسلامی به حضور محدود فیلم‌های خارجی در کشور مان منتهی می‌شد، امروز به حضور قدرتمند سینمای ایران در کشورهای خارجی بدل خواهد شد. رویکرد غیر منفعلانه و دیپلماسی فرهنگی فعال، ما را به دور دست‌ها خواهد برد و آوازه این سرزمین اسلامی انقلابی بلندتر خواهد کرد. علاوه بر آن شاهد حضور افراد شاخص سینمای جهان و صاحب‌نظران بین‌المللی و دبیران جشنواره‌های معتبر و رسانه‌های خارجی در آن روزها خواهیم بود. "

وی در ادامه افزود: " برگزاری جشنواره بین‌المللی با رعایت همه استانداردها برای حمایت از سینمای معناگرا و خردورز جهان ساز و کارهای ویژه خود را دارد و تلفیق این اقدام با جشن ملی سینمای ایران موجب لطمه بر هر دو بخش است. همان گونه که در هیچ دوره‌ای شاهد برگزاری قدرتمند بخش بین‌الملل جشنواره نبوده‌ایم."

حیدری گفت: "  سیاست سازمان سینمایی و تدبیر عمومی ما برای برگزاری با شکوه، موثر و به یادماندنی جشنواره فیلم فجر هم طراز با نام بلند ایران اسلامی است. فعالیت همزمان و هم افزای دو دبیر مستقل را اقتضا می کند. و حال حضور گرمی بخش سینماگر شاخص سینمای ملی جناب آقای رضا میرکریمی بر مسند دبیری بخش بین‌الملل جشنواره امید برگزاری پر رونق آن را همراه با همدلی جامعه سینمایی کشور صد چندان کرده و این امر را به فال نیک می گیریم. برای او و همه دوستداران واقعی سینمای پرافتخار ایران توفیق و سربلندی آرزو دارم."

حیدری در ادامه گفت: " فراخوان سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سه شنبه سوم شهریور و همزمان با شب+ میلاد فرخنده امام رضا (ع) منتشر خواهد شد."

نظر شما