"پرویز پرستویی" در قامت " شهید ستاری"

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۰:۴۴:۳۷
کد خبر: ۳۱۴۶۰۹
پرویز پرستویی در قامت  شهید ستاری
جواد نوروز بیگی تهیه کننده تلویزیون و سینما پس از ساخت سریال "شوق پرواز" که به زندگی شهید عباس بابایی یکی از خلبان های ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت، هم اکنون ساخت زندگی شهید منصور ستاری را به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار رادیو وتلویزیون «برنا»، بهرام توکلی کارگردان آثاری همچون «من دیگو مارادونا هستم»، «بیگانه» ، «آسمان زرد کم عمق» و ... هم اکنون مشغول نگارش سناریو زندگینامه  شهید " منصور ستاری"  یکی از فرماندهان نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از  اواخر مهر ماه سال جاری ساخت این سریال را آغاز خواهد کرد.

شهید منصور ستاری  با نام  مستعار "سورنا"در سال 1327 در روستای "ولی آباد" شهر قرچک چشم به جهان گشود و پس از اخذ مدرک دیپلم ، دانشجوی دانشگاه "امام علی " شد و پس از گذراندن دورهٔ عملی کنترل رادار راهی کشور آمریکا شد.

پس از یک سال به ایران بازگشت و به‌عنوان افسر رهگیر نیروی هوایی مشغول به‌کار شد. در سال ۱۳۵۴ در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته برق و الکترونیک پذیرفته شد، اما با شروع جنگ ایران و عراق در حالی که بیش از چند واحد به‌پایان تحصیلات دانشگاهی‌اش باقی نمانده بود، تحصیل در دانشگاه را رها کرده و به رستهٔ نظامی خود در نیروی هوایی بازگشت.

وی در سال ۱۳۶۲ به‌دلیل کارایی و لیاقتی که از خود نشان داده بود به‌سمت معاونت عملیات پدافند نیروی هوایی منصوب گشت. سال ۱۳۶۴ زمان ارتقاء او به‌سمت معاونت طرح و برنامه نیروی هوایی بود. سرانجام در بهمن ۱۳۶۵ به‌فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب گردید.

اما شنیده های خبرنگار «برنا»، خبر از نقش آفرینی «پرویز پرستویی» در قامت "شهید منصور ستاری" به صورت قطعی می دهد، هرچند که هنوز نگارش پایانی وبازنویسی آن به پایان نرسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز