گزارش برنا از آنچه دراکران تابستانی سینماها تاکنون گذشت

منویات نمایش آثار سینمایی در اختیار سینمابازها

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۲:۱۰:۵۵
کد خبر: ۳۱۶۵۳۸
منویات نمایش آثار سینمایی در اختیار سینمابازها
شورای صنفی نمایش با تصمیم های که در بحث نمایش آثار به عمل آورده، هم اکنون برای تمامی سلیقه های اثری در پرده های سینمایی قرار داده است ، در این گزارش خیلی کوتاه نگاه گذری به نمایش فیلم های سینمایی از ابتدا فصل تابستان تا به مقطع فعلی داشتیم که شرح آن به شکل ذیل است.

به گزارش خبرنگار سینمایی «برنا»، همیشه ایام، تابستان بعد از روزهای تعطیلات نوروزی ، برای فروش آثار سینمایی زمان مناسبی از نظر تهیه کنندگان، فیلمسازان و دفاتر پخش مطرح بوده است ،امسال آغاز تابستان با ماه  رمضان همزمانی داشت ، ماه مبارکی که با شروع آن   آثاری همچون "نهنگ عنبر" سامان مقدم، "گینس" محسن تنابنده، "عصر یخبندان" مصطفی کیایی، "یاسین" حامد امرایی، "از رئیس جمهور پاداش نگیرید" کمال تبریزی وارد چرخه نمایش عمومی در سینماهای کشور شدند، و بحث و جدل های که بین تهیه کنندگان برای قرارداد با سرگروه های سینمایی رخ داد را با خود همراه کرد  تا مبحث  تبلیغات تیزرهای این آثار در رسانه ملی خوراک های خوبی را برای خبرنگاران حوزه سینما به ارمغان آورد.

در ادامه این اکران ها و داستان های حاشیه و متن آنها ، آثاری همچون "مردن به وقت شهریور" به جمع نمایش آثار سینمایی ملحق شد که بسیاری این مسئله را بی ارتباط با فروش اولین اثر سینمایی تنابنده ندانستند.

در پی این اکران ها علی ملاقلی پور فرزند مرحوم رسول ملاقلی پور با اولین ساخته سینمایی خود یعنی "قندون جهیزیه" اثر درخور و شایسته  را روانه سینما کرد، فیلمی کمدی که قصه  آن روایتگر مشکلات زندگی یک زوج نسبتا جوان است که با موقعیت های کمدی درتنیده شده، این اثر مخاطب خود را با لبخند رضایت از سالن سینما بدرقه می کند.

پس از 8 روز  از نمایش "قندون جهیزیه"سرانجام تمام کش وقوس ها برای اکران فیلم سینمایی "محمد رسول الله" به کارگردانی مجید مجیدی با دو سرگروه سینمای آزادی و ماندانا آغاز شد و این اثر تاریخی که  صحبت های زیادی بر سر هزینه های ساخت آن از زمان شروع پروژه تا به این زمان شنیده می شود با یک روزتاخیر از 5 شهریورماه با حجم انبوهی از تبلیغاتی محیطی، شهری، تلویزیونی  به نمایش درآمد. هم اکنون فروش این اثر از 2 میلیارد عبور کرده است  که امری کاملا طبیعی به نظر نگارنده با توجه به مواردی که عنوان شده قلمداد می شود.

اما  از 18 شهریور ،کارگردان فیلم سینمایی "پرواز خاموش"  در آخرین اثر سینمایی خود به نام "مزار شریف" به واقعه حمله طالبان به کنسولگری ایران  در "مزار شریف" و شهادت آنها می پردازد که دیدن آن با توجه به بیگ پروداکشن خوب و نسبتا عظیم خالی از لطف نیست.

 هم اکنون  شورای صنفی نمایش برای تمام سلیقه از کمدی اجتماعی  تا اثری فاخر، از ملودارم اجتماعی تا تاریخ معاصر، فیلمی را در سبد اکران خود قرار داده است تا هر مخاطبی از بین گزینه های نمایش سینمایی، اثر دلخواه را به راحتی تشخیص بدهد و با جستجوی ساده در اینترنت و شبکه های اجتماعی به سمت تماشای آثار مربوطه قدم بردارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز