در نشست خبری پنچاه و سومین جشنواره منطقه ای انجمن سینمای جوان:

برپایی جشنواره "بینالود" به همت مسئولان شهر نیشابور

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۰۹:۳۳:۳۷
کد خبر: ۳۱۷۸۹۳
برپایی جشنواره بینالود به همت مسئولان شهر نیشابور
نشست رسانه ای پنجاه و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان بینالود صبح امروز در سالن کنفرانس ساختمان مرکز سینمای جوان برگزار شد.

 این نشست خبری  با حضور فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن مرکزی سینمای جوان، مسعود سلیمانی مسئول انجمن سینمای جوان در شهر نیشابور، مهندس سید عباس حسنی شهردار شهر نیشابورو دکتر غلامحسین مظفری معاون استانداری نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی «برنا»،فرخنده کیش مدیرعامل کانون انجمن سینمای جوان ایران در ابتدای این نشست، ضمن تشکر از حمایت های مسئولان این شهر از این فستیوال منطقه ای، اظهار کرد: مسئولان این شهر همچون گذشته  به عنوان یک مرکز فرهنگی از این شهر نام می برند و در همین جهت هم اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده اند، از این مسئله نباید به سادگی عبور کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: برگزاری  جشنواره های از این دست  به شکوفایی استعداد جوان شهر کمک شایانی می کند تا در کنار آشنایی با نوع تفکر این جوانان به سینما، زمینه های برای  حضور فعال و پر قدرت آنها در بحث تهیه و تولید دیگر آثار خود مهیا کرد.

این مدیر سینمایی  با اشاره به حضور  8 منطقه فرهنگی در جشنواره "بینالود"، گفت: واقعا از حضور این فعلان فرهنگی در این جشنواره استقبال می کنیم، امیدوارم  شهرداری ها و ارگان ها بیشتر به کمک برپایی این سبک جشنواره ها برای احیای مسائل فرهنگی و هنری خود بشتابند.

در بخشی دیگری از این نشست خبری مهندس سید عباس حسنی  شهردار شهر نیشابور به صحبت درباره شاخص های فرهنگی این شهر پرداخت و تاکید کرد: از مدیرعامل انجمن سینمای جوان نهایت تشکر و قدردانی را برای واگذاری این دوره از جشنواره در خط نیشابور به عمل می آورم، این شهر تور فرهنگی خود را با برگزاری کنسرت های نظیر شهرام ناظری و سالار عقیلی و ایجاد یک پردیس سینمایی کاملا متحول کرده است.

همچنین وی از استعدادهای ناب  شهر خود خبر داد و اینگون سخنان خود را ادامه داد: ظرفیت، استعداد و امکانات بسیار خوبی در این شهر وجود دارد که سرمنشا آن به تاریخ قبل از اسلام بر می گردد، خوشحال و خرسند هستیم که چنین فضای را برای همشریان و هموطنان خودمان می توانیم به وجود بیاوریم.

 همچنین در بخش پایانی این نشست خبری فرجی رئیس اداره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعاتی را در ارتباط با جشنواره منطقه ای بینالود داد و گفت: در این دوره 341 قطعه  تک عکس  که مجموعا برای 33 نفر بوده است، ارسال شده که از این تعداد حضور 71 قطعه این عکس ها به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند و از بین 361 فیلم کوتاه، تجربی 55 اثر به بخش پایانی راه یافته اند.

گفتنی است که جشنواره منطقه ای "بینالود از 25 ال 27 شهریور ماه در نیشابور برپا می شود.

نظر شما