بهاره کیان افشار در سربازان و اسبانی که جا ماندند

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۴:۲۹:۳۰
کد خبر: ۳۲۱۸۲۵
بهاره کیان افشار در سربازان و اسبانی که جا ماندند
تازه‌ترین مجموعه آثار دیجیتال علی اتحاد به‌زودی آماده نمایش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، تولید این مجموعه که «سربازان و اسبانی که جا ماندند!» نام دارد، به تازگی آغاز شده و طی هفته‌های گذشته به شیوه‌ای متفاوت در حال تکمیل است. این اثر شامل عکس‌های چیدمان شده و دستکاری‌شده است، که تمثال‌هایی تاریخی-اسطوره‌ای را بازنمایی می‌کنند.

در قطعات پیشین این مجموعه نیکو ترخانی، آتنا حبیبی و یغما گلرویی حضور داشتند و در قطعات تازه‌ آن، بهاره کیان‌افشار با علی اتحاد همکاری کرده است.

دودوئ

اتحاد در شرح این آثار چنین می‌نویسد: «سال‌هاست به این مسئله فکر می‌کنم که چه بسیار میراث بشرى در درازناى تاریخ محو شدند و هرگز اقبال درک‌شان را نداشته‌ایم. چه بسیارند اساطیر و حماسه‌هایی که یا مکتوب نشدند و یا مکتوب شدند و در آتش سوختند و در درازنای تاریخ فرسودند. ایزدان و ایزدبانوان و پهلوانان و قهرمانانى که از قطار تاریخ جامانده‌اند. «سربازان و اسبانى که جا ماندند» بسترى است که در آن، «فراموش‌شدگان» را تخیل می‌کنم. تاریخى را پاس می‌دارم که نانوشته ماند و حالا دیگر می‌توان ناموجودش خواند. اساطیر مردمانى که حتى خاطره‌ای از ایشان بر جاى نمانده است. گاهى احساس می‌کنم چقدر به این قوم فراموش‌شده‌ ناموجود نزدیکم. گاهى با خود فکر می‌کنم، آیا این تصاویر، ارواح سرگردان‌تان را احضار می‌کند؟ و از ایشان می‌پرسم؛ آیا دوست دارید یک بار دیگر به صحنه‌ نمایش بازگردید؟»

علی اتحاد همچنین درباره مراحل بعدی تولید این مجموعه می‌گوید: «ساخت مجموعه «سربازان و اسبانی که جا ماندند!» طی ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت و احتمالاً شخصیت‌های تازه‌ای پا به جهان این اساطیر خیالی بگذارند؛ شخصیت‌هایی که نقش‌شان را بازیگران و افراد مختلف بازی خواهند کرد.»

گفتنی است در مراحل عکاسی قطعات تازه این مجموعه، نیما مرادی به‌عنوان طراح نور و همکار فنی اتحاد و نیز مهشاد مظفری به‌عنوان چهره‌پرداز همکاری‌ کرده‌اند. این عکس‌ها در استودیو عکاسی امیر ریما عکاسی شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز