رونمایی از کتاب «در راه» در فرهنگسرای سرو

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۵:۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۲۱۸۶۶
رونمایی از کتاب «در راه» در فرهنگسرای سرو
کتاب «در راه» خاطرات آزاده جانباز سرباز وظیفه علی خسروی نیک به قلم سعید علامیان، شنبه 4 مهر از ساعت 16 در فرهنگسرای سرو رونمایی می شود.

به گزارش گروه فرهنگی «برنا»، مراسم رونمایی از کتاب در راه با حضور جمعی از نویسندگان و فعالان و عکاسان حوزه دفاع مقدس و مدیران شهری در فرهنگسرای سرو برگزار خواهد شد. کتاب در راه اولین کتاب در حوزه ادبیات اردوگاهی است که به سربازان وظیفه پرداخته است.

 علی خسروی در تیرماه 61 به خدمت زیرپرچم رفت و در چهارمین ماه خدمت در جبهه، به کمین دشمن افتاد، مجروح شد و به اسارت درآمد، حادثه ای که هشت سال از جوانی او را  در بازداشتگاه های عراق گرفت.

فراز و فرودهای خاطرات علی خسروی خواننده را جذب می کند ولی نه جذبی از جنس برخی خاطرات که وجه ممیزشان شکنجه، زخم و خون باشد.

 بخش اصلی کتاب، خاطرات سال های اسارت علی خسروی است. نگاه او به اسارت و اردوگاه، نگاه یک زندانی به زندانی است، به این دید که، زندانبان می تواند با زندانی احساس همدردی داشته باشد و زندانی به زندانبان اعتماد کند، فارغ از  این که زندانی و زندانبان از دو ملیت مختلف و حتی در حال جنگ باشد. او همان قدر که ماجراهای اطراف خود و اشخاص هم بند را نقل می کند، به همان اندازه، معطوف درون است و حال خود را نیز بیان می کند.

همچنین در این مراسم از بهرام محمدی فر، عکاس هشت سال دفاع مقدس که همرزم شهید حسن باقری و شهید مصطفی چمران است ، تقدیر می شود. علاوه بر این خانواده شهید سعید جان بزرگی، عکاس دفاع مقدس که لحظه بمباران شیمیایی حلبچه را ثبت کرده است، تجلیل خواهد شد.

این مراسم با مشارکت فرهنگسرای سرو، انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس، انتشارات بین الملل و انجمن عکاسان دفاع مقدس برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز