مسئولان تئاتر مقاومت به دیدار دریادلان رفتند

۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۰۹:۴۶:۲۸
کد خبر: ۳۲۵۴۵۷
مسئولان تئاتر مقاومت به دیدار دریادلان رفتند
مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری روایت؛ باید شرایطی فراهم شود که نمایش «دریادلان» سالانه اجرا شود.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا ، جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت، حسین پارسایی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و حفیظ الله رفیعی مدیر عامل انجمن تئاتر مقاومت و دفاع مقدس  به تماشای نمایش دریادلان نشستند.  

جواد جباری پس از دیدن نمایش در گفت‌و‌گو با ستاد خبری جشنواره سراسری تئاتر مقاومت گفت: «این اثر هم از حیث بصری، هنری و تکنیکی و هم از لحاظ محتوایی نمایش ارزشمند و جذابی است. این نمایش علی‌رغم این‌که فرم بود و دیالوگی ندارد از نمادهایی برخوردار است که کاملاً برای همه مخاطبان قابل درک است به طوری که هر بیننده‌ای می‌تواند با نمایش ارتباط برقرار کند که البته این امر یکی از امتیازها و مزیت‌های نمایش «دریادلان» نیز محسوب می‌شود.»

وی ادامه داد: «نمایش «دریادلان» اثری ارزشی است و حادثه‌ای که به تازگی فاش شده یعنی ماجرای  شهادت 175  غواص را مطرح می‌کند،  بنابراین از آنجا که مردم آفریننده حماسه هستند انتظار می‌رود که این نمایش تاثیرات بسیار خوبی را در جامعه داشته باشد.»

رئیس بنیاد فرهنگی هنری روایت در سخنانش تصریح کرد: «با توجه به این‌که در هفته دفاع مقدس هستیم و با در نظرگرفتن این‌که شرایط موجود در حوزه بین‌الملل متناسب با چنین مضامینی است، برای یادآوری حماسه‌ها و اتفاقات بزرگی که در تاریخ کشور رخ داده  نیاز به اجرای چنین آثار نمایشی بیشتر احساس می‌شود.»

جباری همچنین اظهار کرد: «مشهود است که کارگردان این اثر تلاش داشته تا نسل جوانی را که دوره جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند را به  واسطه اجرای این نمایش بیشتر با فداکاری‌ها، مقاومت‌ها و ارزش‌ها آشنا کند. استقبال تماشاگران و حضور جوانان به عنوان تماشاگران این اثر نشانگر این است که این کار برای نسل جوان بسیار پرکشش، جذاب و گویا بوده است.»

وی در سخنانش اظهار امیدواری که کارهای مشابه نمایش «دریادلان» بیشتر تولید و اجرا شوند و مضامین مقاومت بیش از پیش مورد توجه هنرمندان و مخاطبان قرار گیرد. «هنرمندان ما در تولید و اجرا نمایش‌هایی که از فضا و حال و هوای دفاع مقدس داشته باشد کمتر فعال هستند و اکثراً دغدغه‌هایشان موضوعات دیگری است که البته دغدغه مردم ما نیست در حالی که کارهایی چون نمایش «دریادلان» با عموم مردم در ارتباط است و دغدغه مردم محسوب می‌شود. خوشبختانه مردم  ما قدرشناس هستند و اتفاقات بزرگ را فراموش نکرده‌اند.»

رئیس بنیاد فرهنگی هنری روایت درباره تداوم اجرای نمایش «دریادلان» عنوان کرد: «گاه ممکن است تداوم اجرا در این باشد که نمایش با وقفه زمانی مجدداً اجرا شود  چراکه این شکل از اجرا می‌تواند آورده‌هایی برای گروه به همراه داشته باشد و افراد فرصت پیدا کنند تا نواقص و کاستی‌های کار را برطرف کنند. از نظر من جادارد که شرایطی فراهم شود که نمایش «دریادلان» به صورت سالانه به اجرا درآید و اجرایش همه ساله تکرار شود. این تداوم هم می‌تواند جذاب و هم تاثیرگذار باشد. ضمن این‌که باید کمک کنیم تا کارهای خوبی چون نمایش «دریادلان» امکان اجرا در تهران و دیگر استان‌ها را بدست آورند.»

گفتنی است «دریادلان» کاری از امیرحسین شفیعی که در قالب جشنواره تئاتر مقاومت در حوض بزرگ پارک دانشجو اجرا می‌شد، روز جمعه 10 مهر به اجرای خود پایان داد.

نظر شما