استقبال چهره های سینما و تئاتر از نمایش وانیک

۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۱۲:۳۰:۳۳
کد خبر: ۳۲۵۶۰۹
استقبال  چهره های سینما و تئاتر از نمایش وانیک
هادی مرزبان معتقد است سهراب سلیمی نمایش وانیک را همانند یک ارکستر بزرگ رهبری کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، نمایش وانیک از تاریخ 8 شهریور اجراهای خود در تماشاخانه باران آغاز کرده و با بازخورد خوب تماشاگران رو به رو بوده و تا جمعه 10 مهرماه میزبان هنرمندانی نظیر ایرج راد، حمید لبخنده، حسین عیلزاده، محمد رحمانیان،رضا بابک، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، هرمز هدایت، جعفر والی،  سیاوش طهمورث، جهانبخش سلطانی، بهزاد خداویسی، استاد شمس لنگرودی، سعید پور صمیمی، گلاب آدینه، قاسم زارع، اردشیر صالح پور، بهزاد صدیقی، صمد چینی فروشان، مریم رحیمی، بهروز غریب پور، محمد ساربان، حسین پارسایی، دکتر خاکی، دکتر ناصر بخت، کاظم هژیر آزاد، ستاره اسکندری، نادر برهانی مرند، الهام پاوه نژاد، علی بی غم، رویا میر علمی، خسرو احمدی، دکتر دلخواه، شهرام کرمی بوده است.

همچنین حمید مظفری، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، رحمت امینی، افسانه ماهیان، دکتر کمال الدین شفیعی، پرویز پور حسینی، داود فتحلی بیگی، سهند عبیدی، حسین محب اهری، آتش تقی پور، عطا الله کوپال، جمشید ملک پور، فرزانه نشاط خواه، حسین کیانی، جواد روشن، بهناز جعفری، منوچهر اکبرلو، شبنم مقدمی، نسیم ادبی، سیامک زمردی مطلق، گیتی قاسمی، مرجان شیر محمدی، فرشید زارعی فر، بیتا خارستانی، شیوا حمید خانی از این نمایش دیدن کرده اند.

بنا براین گزارش، رحمانیان پس از دین این نمایش گفت: سابقه ی طولانی سهراب سلیمی از کارگردانی، بازیگری و تدریس توقع بزرگی را در آدم ایجاد می کند. حضور آدم های حرفه ایی که در کارهای سهراب است چه در جلوی صحنه و در پشت صحنه یک انرژی مضاعف قبل اجرای کار می دهد که در واقع با یک کار حرفه ای مواجه هستی.

 

از دیگر هنرمندانی که پس از دیدن نمایش وانیک نظر مساعدی داشت هادی مرزبان بود ، وی گفت: به نظر من سلیمی در سالنی کوچک کاری بس بزرگ انجام داده و ثابت کرده است برای یک اجرای خوب و موفق تالارهای عظیم و لوسترهای بهمان کار ساز نیست بلکه این توانایی آدمها است که می تواند کاری را با موفقیت و شکست روبه رو کند. سهراب سلیمی در اجرای وانیک با ریتمی صحیح، دقیق و حساب شده لحظه لحظه نمایش را همانند یک ارکستر بزرگ رهبری کرده است.

همچنین رحمت امینی در مورد کارگردانی نمایش عنوان کرد: همانطور که از آقای سلیمی انتظار می رفت کاری را آماده کردند که ما را به تفکر و تعمق فرو می برد. این متن به درستی و با حساب کتاب کارگردانی شده و من دقایق خوبی را از تماشای این نمایش گذراندم و امیدوارم تماشاگران ما یعنی آنهایی که دوست دارند به معنای واقعی کلمه تئاتر ببیند بیایند و تماشا کنند.

صمد چینی فروشان پس از تماشای وانیک اذعان کرد: من این نمایش را به همه اساتید و دانشجویان و علاقمندان تئاتر توصیه میکنم و این کار را یکی از بی ادعا ترین و موفق ترین و هنرمندانه ترین اجراهای سال اخیر در کشور بخصوص در تهران می دانم و نمونه آموزنده و مثال زدنی از کارکرد تحلیل درست یک متن و نقش آن در موقعیت اجرای آن است.

نمایش وانیک به کارگردانی سهراب سلیمی 11 سال پیش در سال 83 به روی صحنه رفت است و اکنون با نگاهی متفاوت در تماشاخانه باران اجرا می شود این نمایش با بازی درخشان احمد ساعتچیان، رضا مولایی و شیوا اردویی تا 17 مهر ماه به اجرای خود ادامه خواهد داد. علاقمندان برای این دیدن این نمایش می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز