سامان سالور تاکید کرد:

باید به کیفیت فیلم ویدیویی فارغ از شعار زدگی پرداخت

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۰:۲۰:۰۸
کد خبر: ۳۲۶۳۵۸
باید به کیفیت فیلم ویدیویی فارغ از شعار زدگی پرداخت
سامان سالور، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، گفت: فیلم‌ ویدیویی می‌تواند معرف بازیگران جوان و تازه نفس به سینمای حرفه‌ای باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، «سامان سالور» کارگردان سینما با بیان اینکه به طور قطع تولید فیلم‌های ویدیویی بر سینمای ایران تاثیرگذار است و ثمرات آن نیز طی چند سال گذشته دیده شده است گفت : حضور داور و هنرمندان حرفه‌ای موجب می‌شود فیلمسازان بدانند از منظر بالا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و  بهتر دیده می‌شوند. همچنین حمایت از سازندگان فیلم‌های ویدیویی در پیشرفت کار آن‌ها تاثیرگذار است.

وی نقش جشنواره فیلم ویدیویی یاس را در توجه به این نوع آثار مهم دانست و ادامه داد: باید به کیفیت فیلم ویدیویی فارغ از تمام شعار زدگی‌ها پرداخت. این نگاه تخصصی در رشد کیفی آثار نیز تاثیر دارد.  

کارگردان «تمشک» تاکید کرد: فیلمسازان جوان باید بدانند در ساخت فیلم دیدگاه کارگردان مهم است نه تجهیزات سینمایی. ساخت فیلم نگاتیوی نیز تقریبا از دور خارج شده و سینمای جدی از نظر تکنیک فرقی با فیلم ویدیویی ندارد. فیلم سینمایی نیز به جهت متریال با فیلم ویدیویی یکسان است.

کارگردان «آمین خواهیم گفت» نقش فیلم‌های ویدیویی را در معرفی بازیگران جوان به سینمای حرفه‌ای موثر دانست و تصریح کرد: در ایران بنا به شرایطی سوپر استار نداریم. روند سینما نیز با ستاره سازی تشابهی ندارد. گویا دوست نداریم ستاره جدیدی را بپذیریم و یا سریال‌ها بازیگر جدیدی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: فیلم‌های ویدیویی می‌توانند بازیگر جدید به سینما معرفی کنند ولی این روند به شرایط خود بازیگر نیز بستگی دارد که بتواند حضور موثری در یک فیلم ویدیویی یا فیلم کوتاه داشته باشد و وارد دنیای حرفه‌ای ‌شود. البته ستاره شدن برای تعداد معدودی از بازیگران اتفاق میافتد.

 

سالور اظهار امیدواری کرد: جشنواره فیلم ویدیویی یاس در تقویم سینمایی کشور جایی همیشگی پیدا کند.

 

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس تا  16 مهرماه در استان مازندران و به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز