دو خبر از جشنواره فیلم کوتاه تهران

آثار بخش بین الملل بازبینی شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۰۷:۳۷:۳۸
کد خبر: ۳۲۶۶۲۷
آثار بخش بین الملل بازبینی شد
جشنواره فیلم کوتاه تهران، هیات انتخاب بخش داستانی سینمای ایران را معرفی و آثار بخش بین الملل را بازبینی کرد.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر  خبرگزاری برنا،اسامی اعضای هیات انتخاب بخش داستانی سینمای ایران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

پیمان نهان قدرتی، الهام حسین‌زاده و داریوش یاری به‌عنوان اعضای هیات انتخاب بخش داستانی معرفی شدند. بر اساس بررسی این هیات از مجموع ۱۲۹ فیلم راه ‌یافته به بخش ملی، ۵۳ اثر به بخش داستانی راه پیدا کرده‌اند.

۳۶۰۱  فیلم از ۱۰۸ کشور جهان از نظر هیات انتخاب گذشت

بازبینی و انتخاب فیلم‌های بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به پایان رسید. مهلت دریافت آثار متقاضی شرکت در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مردادماه بود که درمجموع ۳۶۰۱ فیلم از ۱۰۸ کشور جهان برای شرکت در مسابقه به دبیرخانه این رویداد رسید. از مجموع فیلم‌های ارسال شده به بخش بین‌الملل نهایتاً ۱۰۳ فیلم برای بخش‌های رقابتی و غیررقابتی انتخاب شده است.

در بخش بین‌الملل ۵۳ فیلم از ۲۶ کشور، بخش مسابقه کشورهای آسیایی ۱۳ اثر از ۸ کشور، بخش مسابقه کشورهای اسلامی ۶ فیلم از ۵ کشور، در بخش مسابقه فیلم‌های ضد خشونت و افراطی‌گری ۱۱ اثر از ۱۰ کشور و در بخش آثار غیررقابتی «ویدیو آرت» ۲۰ فیلم از ۱۱ کشور به نمایش در می آیند.

همچنین در این جشنواره کشورهای فرانسه با ۱۲ اثر، آلمان با ۱۱ اثر، انگلیس و نروژ با ۵ اثر و امریکا با ۶ اثر بیشترین آمار شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس اعلام مسئولان بخش بین‌الملل جشنواره به سازندگان تمامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه از طریق سایت‌های «شورت فیلم دپوت» و «ریل پورت» اطلاع داده می‌شود.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز