با عکس‌خوانی روی صحنه نمایش

سلام شمس لنگرودی به تئاتر

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۱۲:۳۸:۲۳
کد خبر: ۳۲۹۷۰۴
سلام شمس لنگرودی به تئاتر
احسان گرایلی شنبه، بیست و پنجم مهرماه، در تماشاخانه باران تهران «از این عکس سالها می‌گذرد» را روی صحنه خواهد برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نمایش «عکس‌خوانی» در واقع قرار است روایتی متفاوت از عکس‌هایی قدیمی و خانوادگی را با بازی و اجرای «شمس لنگرودی» و «بهاءالدین مرشدی» به اجرا بگذارد.

کارگردان «عکس خوانی» درباره این نمایش می‌گوید: «این شکل نمایش به نوعی برای اولین بار است که روی صحنه می‌رود و یا حداقل من پیش از این چنین نمونه‌ای ندیده‌ام. اما اگر بحث ترکیب مدیاهای مختلف مطرح شود، می‌توان اسم پرفورمنس هم بر آن گذاشت».

احسان گرایلی درباره حضور شمس لنگرودی نیز در این نمایش می‌گوید: «به هر صورت اعتماد آقای شمس برای ما، پشتوانه بزرگی است و نهایت سعی‌مان هم بر این است که سربلند باشیم. آقای لنگرودی، سینما و موسیقی را تجربه کرده و حالا برای اولین بار پا به صحنه تئاتر می‌‌گذارد و این اتفاق بی شک برای ما و همه اتفاق مهم و مغتنمی است». 

کارگردان «عکس خوانی» در پاسخ به سئوالی در خصوص موتیف هایی که می‌تواند برای بینندگان تئاتر جذاب باشد هم می‌گوید: «تلاش این پرفورمنس با تاکید بر موضوع مرگ، این است که زندگى را بازتعریف کند. مرگ تنها تبیین غیاب است. غیاب وجود. چیزى که وجود ندارد چرا که آنچه هست و وجود دارد تنها زندگى‌ست. عکس‌ها گاهى یک لحظه را، یک لبخند را و شادى یا غم را ثبت مى‌کند و وجود مى‌بخشد؛ وجودى که غیاب را عقب مى‌کشد و هست مى‌کند. شمس لنگرودى با شعرش در این پرفورمنس نشان زندگىست. کسى که با کلمه، عاشقانه سروده به ستایش زندگى خواهد نشست».

نمایش عکس خوانی به کارگردانی احسام گرایلی و اجرای «شمس لنگرودی» و «بهاءالدین مرشدی» شنبه 25 مهر ماه در دو نوبت 19 و 20:30 در تماشاخانه باران واقع در خیابان فلسطین روی صحنه خواهد رفت.

نظر شما