ستاره اسکندری در گفتگو با "برنا":

"دندون طلا" ژست روشنفکری ندارد/ حامد بهداد مثل آتش است

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۱:۲۳:۳۷
کد خبر: ۳۳۰۱۹۴
دندون طلا ژست روشنفکری ندارد/ حامد بهداد مثل آتش است
بازیگر سریال "دندون طلا" گفت:موفقیت "دندون طلا" برگرفته از آن است که مردم ،کماکان تشنه فرهنگ خودشان هستند. فرهنگ ما ،آنقدر غنی است که از دایره پرداخت به آن بیرون نرویم.

 ستاره اسکندی بازیگر نام آشنا تئاتر، تلویزیون و سینما  در حاشیه اکران خصوصی فیلم ارغوان به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی برنا با بیان اینکه نقطه شروع همکاریم با این دو فیلمساز به سال های گذشته برمی گردد گفت : به روزهای   نقش آفرینی  در 2 فیلم سینمایی شبانه روز و سریال حیرانی که کارگردان هر دو اثر این دو کارگردان بودند  ،البته ادامه  این همکاری در "ارغوان" رخ نداد ، امیدوارم بازهم در آینده فرصت و شرایط برای حضور همزمان در یک اثر سینمایی با این دوستان مهیا شود.

وی در ارتباط با شیوه کارگردانی فیلمسازان  "ارغوان"، گفت: سبک و سیاق  بنکدار و علی محمدی خاص و ویژه است به طوری که برای منی که از دنیای تئاتر وارد قلمرو بازیگری شده ام، فرصتی را فراهم کرد تا با یک چالش جدید مواجه شوم و توانایی ها خودم را مقابل دوربین به کار بگیرم چرا که بازیگران تئاتر معتقدند که ملزومات بازیگری را درست و به جا بازی می کنند، پس بایدبتوانیم این درستی را به تصویر  بکشانیم.

وی در پاسخ به اینکه جای خالی آثار عاشقانه ای همچون "ارغوان" در سینمای ایران خالی ومشهود است، چرا بیشتر فیلمسازان سینما ما نمی توانند حق مطلب را در روایت یک آثار عاشقانه  ادعا  کنند، تصریح کرد: مطمئنا پرداخت و نوع نگاه این دوفیلمساز، وجه تمایز آثارشان با دیگر فیلمسازان است،  به نظرم  باید ذائقه مخاطب را تربیت کنیم، برای تماشای ژانر های مختلف، که خوشبختانه کارگردانان "ارغوان" می توانند، ذائقه مخاطب را تغییر بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طی صحبت های که  با برخی از مدیران به عمل آوردم، در خواست کردم ، به گونه ها یا موضوعات مختلف فیلمسازی اهمیت بیشتری بدهند، شناخت سینما وتلویزیون فارغ از قصه ها، باید به سمتی هدایت شود که مخاطب را در ابتدا ترغیب به تماشای آثار چند ژانر مختلف کنند، همین امر موهبات های فراوانی برای تلویزیون و سینما به ارمغان می آورد.الان در حال حاضر هومن سیدی با یک نگاه خاص و مخصوص به خودش المان هایی از واژه سینما به مخاطب جوان سینما نشان می دهد، شخصا از  افزایش حضور کارگردان های نظیر هومن سیدی، امید بنکدار، کیوان علی محمدی به شدت استقبال می کنم.

وی  در پاسخ به اینکه،ستاره اسکندری  در تئاتر "دندون طلا"  را در صحنه بازی کرده است چه شد که تصمیم گرفت  این قصه را در مدیوم دیگری مقابل دوربین داوود میرباقری تجربه کند گفت : خیلی خوشحال هستم  مخاطب با سریال "دندون طلا" ارتباط برقرار کرده است  ،این مسئله را از طریق فیدبک های که در جامعه دریافت کرده ام، بازگو می کنم.همانطور که گفتید ، قبل از این "دندون طلا" را در تئاتر بازی کرده بودم ، همین مسئله   برای نقش افرینی در سریال آن،  مرا  راغب کرد. البته بد نیست بگویم ، خودم هم، زمان ساخت سریال این قصه ، تصور می کردم ، دیگر تولید  چنین اثری به علت دغدغه های مردم یا فرهنگی که در جامعه  فعلی ما نهادینه و نهفته شده، برای مخاطب نمی تواند آنطور که شاید و باید تاثیر گذار یا جذاب به نظر برسد . ابتدا معتقد بودم ،شاید جنس رفتارها و نوع گفتار و حالات های رفتاری در "دندون طلا" الان وجود خارجی ندارد و همین امر باعث دور نگهداشته شدن وی از توجه به این سریال شود ، ولی تماشاچی به شدت با فیلم ارتباط برقرار کرد، علت آن هم خیلی برخاسته از فرهنگ خودمان است، هیچ عاریه ای یا قصه روشنفکری یا ژست غربی ندارد، مبنا و مرجع آن اصلا شاهنامه و داستان معروف رستم وسهراب است، بخش دیگر آن مربوط به یک تیکه از فرهنگ گمشده ما که "سیاه بازی" نام دارد، هست.

اسکندری در ادامه افزود :  نسل جدید اصلا هیچ تصویر ذهنی از سیاه بازها ندارد، موفقیت "دندون طلا" به این علت که مردم کماکان تشنه فرهنگ خودشان هستند. فرهنگ ما آنقدر غنی است که از دایره پرداخت به آن بیرون نرویم، همکاری با  داوود میرباقری هم که همیشه لذت بخش بوده این مسئله بر همگان واضح و مبرهن  است.

بازیگر "مرگ تدریجی یک رویا" در مورد تجربه هم بازی شدن با حامد بهداد، چنین گفت : حامد بهداد با تمام قدرت بازیگری تکنیکی که دارد ،هنرمندی قوی در پردازش نقش های احساسی است .  وی به لحاظ وجودی  مثل آتش است.

اسکندری در مورد جایگاه خود، پس ار 2 دهه بازی در مدیوم های مختلف، بیان کرد: از جایگاه خود راضی هستم ، طی این سالها سعی کردم، پیشنهاد هایی را برای بازی انتخاب کنم که از مردم فاصله نگیرم، لذا خودم را تربیت کردم که انتخاب های خوبی لحاظ کنم.بازیگری هستم که از مکتب تئاتر برخاسته ام، به همین دلیل زمانی که با مدیوم تلویزیون مواجه شدم،  مدیومی که مخاطب گسترده ای دارد ،تلاش کردم سطح بازی خودم را برای احترام به همین مخاطب افزایش بدهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز