کارگردان نمایش خیابانی «مادرم سلام»:

استمرار اجرای عمومی نمایش های خیابانی آرزوی ماست

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۱:۰۲:۴۹
کد خبر: ۳۳۱۶۸۴
استمرار اجرای عمومی نمایش های خیابانی آرزوی ماست
کارگردان نمایش خیابانی «مادرم سلام» معتقد است استمرار اجرای عمومی آثار نمایشی خیابانی یکی از مهم ترین خواسته های گروه های فعال این عرصه است.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا ، حامد زارعان کارگردان نمایش « مادرم سلام» که این روزها در چارچوب برگزاری رپرتوار اجراهای خیابانی «حماسه حسینی و دفاع مقدس» میزبان علاقه مندان تئاتر در محوطه مجموعه تئاتر شهر است، با اشاره به محتوای این اثر نمایشی  توضیح داد: نمایش «مادرم سلام» از جمله آثار نمایشی است که پیش از این در جشنواره تئاتر ماه اجرا شد و توانست اثر برگزیده این رویداد در بیشتر بخش های جشنواره شود. این اثر با اینکه با موضوع جنگ نوشته شده اما دارای یک تم جهانی با محوریت صلح است که با روایتی موزیکال تلاش کرده اجرای متفاوتی از یک اثر نمایشی خیابانی را به مخاطب ارائه دهد.

وی بیان کرد: ما در اجرای این اثر نمایشی تلاش کردیم ، تئاتری را اجرا کنیم که این بار شیوه متفاوتی از یک نمایش خیابانی را به تماشاگر نشان می دهد، شیوه ای که تاکنون در تئاتر ایران کمتر تجربه شده و می تواند به سهم خود گامی در جهت تغییر فضای موجود باشد. این اثر نمایشی سعی دارد با یک روایت که با مخاطب ایرانی غریبه نیست، فضایی را برای او طراحی کند که علاوه بر جذابیت ، متفاوت نیز هست.  در این نمایش همه چیز از یک جعبه شروع می شود و به همان یک جعبه ختم می شود. اتفاقا در همین فضاست که مخاطب می تواند با یک نگرش جدید از نمایش خیابانی مواجه شود.

این کارگردان تئاتر در ادامه صحبت های خودبا تقدیر از مسوولان رپرتوارهای اجراهای خیابانی « حماسه حسینی و دفاع مقدس» بیان کرد: آنچه من و گروه اجرایی نمایش « مادرم سلام» در این اجرا داشتیم اعتقاد کاملی بود که به محتوای نمایش داریم. بنابراین با شناخت کامل از عنوان این رپرتوار، در اجراها حضور داریم به ویژه اینکه این روزها هم در ایام سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) هستیم ، حضور در این فضا برای زیباتر و دلنشین تر شده است.  اما آنچه برای ما و اغلب گروه های شرکت کننده حائز اهمیت است، توجه بیشتر به اجراهای عمومی نمایش های خیابانی است که امیدوارم غیر از مناسبت های خاص نیز ادامه پیدا کند و گروه های نمایشی بتوانند در طول سال با یک برنامه مدون میزبان شهروندان علاقه مندان تئاتر باشند.

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران فداکارش رپرتوار اجراهای خیابانی « حماسه حسینی و دفاع مقدس» از روز جمعه 24 مهر ماه تا جمعه اول آبان ماه در محوطه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است

نظر شما