مدیرعامل بنیاد رودکی:

آماده گفتگو با مخالفان «اپرای عاشورا» هستیم/ فیلم اجرا را بارگذاری می کنیم تا حقیقت مشخص شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۳:۰۵:۱۶
کد خبر: ۳۳۱۷۶۱
آماده گفتگو با مخالفان «اپرای عاشورا» هستیم/ فیلم اجرا را بارگذاری می کنیم تا حقیقت مشخص شود
مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از منتشر شدن بخش هایی از فیلم اجرای «اپرای عاشورا » در سایت این مجموعه فرهنگی هنری خبر داد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ،بهرام جمالی در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که بخش هایی از فیلم اجرای «اپرای عاشورا» به زودی در سایت بنیاد رودکی منتشر می شود، توضیح داد: با توجه به اتفاقات پیش آمده درباره «اپرای عاشورا» تصمیم گرفتیم بخش هایی که باعث ایجاد شائبه و حاشیه شده در سایت بنیاد رودکی بارگذاری کنیم تا اذهان عمومی متوجه جزییات فضای پیش آمده شود.

وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی هنری رودکی آمادگی کامل دارد تا با کسانی که درباره «اپرای عاشورا» نظر کارشناسی دارند گفتگو کند. همچنین با بارگذاری بخش هایی از فیلم «اپرای عاشورا» بنا داریم آنهایی که فرصت دیدن اجرا را نداشتند به حقیقت ماجرا پی ببرند.

این مدیر فرهنگی با تاکید بر اینکه احترام به باورهای دینی و مذهبی همواره در دستور کار وزارت ارشاد است، بیان کرد: ما هم می‌دانیم مسایل ایدئولوژیک حساسیت های خود را دارد و در پرداخت آثار هنری هم باید این موازین رعایت شود. باز هم تاکید می کنم که بنده و همکارانم آمادگی داریم پذیرای نظرات کارشناسی دوستان باشیم و باید واقعیت این حاشیه‌سازی روشن شود که برخی ها آن را اهانت به محضر مقدس اهل بیت و عاشورا می دانند.

وی درباره شبهات مطرح شده درباره کم شدن تعداد اجراهای عمومی «اپرای عاشورا» به دلیل حاشیه های پیش آمده، تاکید کرد: ما تا پایان روز دوشنبه ۲۷ مهر ماه برای اجرای عمومی سایت های اینترنتی فروش بلیت را باز گذاشته بودیم و سه اجرای باقی مانده را برای ارگان ها و نهادهایی که متقاضی خرید و رزرو بلیت اجرا بودند، نگه داشته بودیم ولی به دلیل التهابات پیش آمده می‌خواستیم این سه روز را اجرا نکنیم که خوشبختانه با حضور آقای جنتی وزیر ارشاد، برنامه ریزی به شکلی انجام گرفت که تا پایان روز ۳۰ مهر ماه هم برای ارگان های متقاضی فروش بلیت داشته باشیم.

نظر شما