نیکی کریمی داور جشنواره‌ «وایادولید» شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۲:۴۴:۳۶
کد خبر: ۳۳۲۱۲۶
نیکی کریمی داور جشنواره‌ «وایادولید» شد
نیکی کریمی بازیگر و کارگردان ایرانی به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم «وایادولید» از قدیمی‌ترین رویداهای سینمایی در اروپا انتخاب شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ،  به گزارش خبرگزاری داشنجویان ایران (ایسنا)، «گوران پاسکالویچ» کارگردان صربستانی امسال در راس هیات داوران شصتمین جشنواره فیلم «وایادولید» اسپانیا معروف به «سمینسی» حضور دارد و در کنار وی علاوه بر نیکی کریمی از ایران، «لولا گارسیا رودریگز»، «پیرژو هانکاسالو»، «فرناندو لارا» رئیس اسبق این جشنواره سینمایی، «لوسیانو سوونا» و «هب تباشنیک» او را در امر انتخاب برترین‌های این رویداد سینمایی یاری می‌کنند.

 

«سمینسی» یا جشنواره بین‌المللی فیلم «وایادولید»، یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اروپا محسوب می‌شود که در سال ۱۹۵۶ میلادی پایه‌گذاری شد که در آن زمان، تنها به نمایش فیلم‌های مذهبی مربوط به مذهب مسیحیت کاتولیک می‌پرداخت.

 

این رویداد سینمایی از سال ۱۹۷۳ به عنوان یک جشنواره بین‌المللی برای انواع آثار سینمایی آغاز به کار کرد که از آن زمان تا کنون فیلم‌های بسیاری از اقصی نقاط جهان در این جشنواره به نمایش درآمده‌اند.

 

«خوشه طلایی»، مهم‌ترین جایزه این جشنواره است که عباس کیارستمی در سال 2010 با فیلم «کپی برابر اصل» آن را برای سینمای ایران به ارمغان آورد و فیلم «زمستان است» ساخته «رفیع پیتز» کارگردان انگلیسی-ایرانی نیز در سال 2006 جایزه خوشه نقره‌ای این رویداد سینمایی را کسب کرده بود.

 

شصتمین جشنواره فیلم «وایادولید» اسپانیا از تاریخ 24 تا 31 اکتبر (2 تا 9 آبان) در اسپانیا برگزار می‌شود.

نظر شما