جانبازی با دو هزار ترکش در شبکه مستند

۱۳۹۴/۰۷/۳۰ - ۱۴:۲۹:۵۱
کد خبر: ۳۳۲۴۹۱
جانبازی با دو هزار ترکش در شبکه مستند
دو قسمت از «ترین‌ها» از تولیدات تازه شبکه مستند سیما آماده پخش شده که یک قسمت به جانبازی با دو هزار ترکش در بدن و قسمت دیگر به مراسم «چاووش خوانی در کاشان» می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا  ، مجموعه «ترین‌ها» از تولیدات جدید شبکه مستند سیما در قسمتی با نام «واکنش به دو هزار ترکش» به زندگی و خاطرات جانبازی می‌پردازد که بیشترین تعداد ترکش را از دوران جنگ در بدن دارد.

جانباز علیرضا برخورداری، مدیر کل حفاظت فیزیکی وزارت ورزش و جوانان است و مجموعه‌ای از بیش از دو هزار ترکش مختلف و آزاردهنده در بدن به یادگار دارد.

این قسمت از «ترین‌ها» ساعت23:45 پنجشنبه 30 مهر به مدت 14 دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و مخاطبان می‌توانند جمعه اول آبان ساعت 8:45 شاهد بازپخش آن باشند.

مراسمی برای اعلام فرارسیدن محرم

قسمت دیگر این مجموعه نیز با نام «چاووش خوانی در کاشان» اولین مراسم آیینی است که هر ساله قبل از شروع محرم در ایام ذی‌الحجه برگزار و در آن فرا رسیدن محرم اعلام می شود.

در چاووشی خوانی یک نفر جلوی مردم می‌آید و درباره حضرت ابا عبدالله الحسین اشعاری را به صورت آواز می‌خواند و اعلام می‌کند که محرم به زودی از راه می‌رسد.

چاووش خوانی از حیث ادبی، از نمونه‌های ادبیات عامیانه و از نوع غنایی آن به شمار می‌رود که محتوای آن، احساسات، عواطف، عشق و دلدادگی، بیان آرزوها، برآورده شدن حاجات، غم و اندوه سفر و مشکلات راه و مصائبی است که بر خاندان پیامبر (ص) گذشته است.

این قسمت از «ترین‌ها» ساعت23:43 جمعه اول آبان به مدت 14 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه دوم آبان ساعت 14:45 خواهد بود.

رامین موسوی ملکی تهیه‌کننده «ترین‌ها» است و سرپرست گروه کارگردانی این مجموعه رضا حماسی و تصویربردار آن احسان عمیدیان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز