حبیب اسماعیلی در گفت و گو با "برنا":

فیلمنامه نویسان ما؛ نوشته های خود را در صندوقچه پنهان می‌کنند

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۰:۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۳۲۹۴۷
فیلمنامه نویسان ما؛ نوشته های  خود را در صندوقچه پنهان می‌کنند
حبیب اسماعیلی : جای آثاری نظیر "360 درجه" درسینمای ما کاملا خالی است .

حبیب اسماعیلی بازیگر فیلم سینمایی "360 درجه" در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا، در ارتباط با علت حضور خود در اولین اثر سینمایی سام قریبیان، چنین گفت : شناخت از نگاه سام قریبیان به سینما و فیلمسازی از فیلمنامه گناهکاران با من همراه شد از همان زمان راغب شدم با این کارگردان جوان که به نظرم نگاهی تازه به سینمای ایران می بخشد همکاری داشته باشم که با 360 درجه میسر شد.

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی نقش ظفر زعفرانی این فیلم را به من پیشنهاد شد بیشتر از همه فکر می کردم باید چهره ام به دنیای کارآکتر نزدیک شود ،همین شد که برای شکل گیری این شخصیت و پردازش آن در فضای قصه و فیلم، تست گریم های متعددی انجام دادیم که درنهایت ،به این چهره که در فیلم می بینید رسیدیم که مطابقت مناسبی با فلسفه وجودی کارآکتر داشت . خوشبختانه به نظر می رسد  نقش مورد توجه مخاطبان و تماشاگران مردمی نیز قرار گرفته است .

وی با تاکید براینکه جای آثاری نظیر "360 درجه" در سینمایی ما کاملا خالی است اینگونه ادامه داد :  ضمن احترام به  جامعه نویسندگان، فیلمنامه نویسان کشور باید بگویم  به نسبت گذشته فیلمنامه ها ساختار منسجمی ندارند . در سینمای هالیوود ،چندین نویسنده بر سر نگارش یک فیلمنامه حاضر می شوند تا نتیجه کار برای فیلم و تهیه کننده سود مالی به ارمغان بیاورد،  اما در جامعه نویسندگان سینما و تلویزیون خودمان کمتر شاهد این مسئله هستیم، متاسفانه اغلب فیلمنامه نویسان خوب  ما تمایلی به همکاری با یکدیگر ندارند ،به حدی از هم دوری می کنند که  حاضرند فیلمنامه های خود را در صندوقچه پنهان کنند ولی با همکاری یکدیگر اثری نسازند.

وی با گفتن از اینکه خوشبختانه سام آدم با منطقی است و می توان در مورد نقش و کارآکتر با وی گفتمان کرد گفت : وقتی کارگردان فضای گفت و گو را باز بگذارد امکان اینکه نقش بهتر شکل بگیرد بیشتر است .

حبیب اسماعیلی با تاکید براینکه به میزان دیالوگ های یک کارآکتر و مقدار زمان حضور وی در یک فیلم فکر نمی کنم گفت :بیشتر  از این دو نکته برایم مهم است که یک نقش در یک فیلم چقدر موثر است ، حال هم برایم مهم است که دراین فیلم   با حذف نقش "ظفر زعفرونی" داستان لنگ می زند.

مدیرعامل شرکت پخش کننده "مولود رسانه" در بخش دیگری از سخنان خود  فعالیت  گروه "هنروتجربه" را به نفع سینمای ایران قلمداد کرد و گفت: این مسئله را در گذشته هم شاهد بوده ایم، بالاخره آثاری در سینمای ما وجود دارد که مطلوبیت های شرایط اکران عمومی را ندارند، همین مسئله نمایش آنها  هر چند در کمتر از 10 سالن سینما قدم خوبی است که در این جهت برداشته شده، اما باید خروجی آن را برای سینما خودمان مشخص کنیم و فیلمسازانی که فیلم تجربی می سازند را راغب به ساخت فیلم با مولفه های سینمای حرفه ای بکنیم.

اسماعیلی در خاتمه در مورد اینکه امسال  به عنوان تهیه کننده، فیلمی را مقابل دوربین خواهد برد گفت : بله، احتمال این مسئله وجود دارد ولی فعلا اتفاق خاصی رخ نداده است.

نظر شما