مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم:

آثار هنرمندان برتر مجسمه ساز کشور در قشم نصب می شود

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۳:۰۱:۵۱
کد خبر: ۳۳۳۰۸۰
آثار هنرمندان برتر مجسمه ساز کشور در قشم نصب می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: نمادهای هنری از آثار هنرمندان برتر مجسمه ساز کشور با هدف زیباسازی شهری و ایجاد محیط آرام، در قشم نصب می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری افزود: در این زمینه 14 اثر از هنرمندان حجم ساز مطرح کشورمان به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال با قابلیت استفاده در بلوارهای شهری وجود دارد.

وی اضافه کرد: این آثار در سال 92 و در کارگاه حجم سازی که به منظور توانمند ساختن جامعه هنری قشم برپاشد، ساخته شدند و هم اینک می توان متناسب با شرایط اقلیمی جزیره مرمت و احیا شوند.

کمساری گفت: در صورت همکاری معاونت فنی و عمرانی و تهیه زیرساخت ها، این مجسمه ها تا بهمن امسال در یکی از بلوارهای شهر قشم نصب می شود.

وی ادامه داد: استفاده از نقاشی های دیواری و هنرهای تجسمی به عنوان نمادهای ملی و بومی، نقش مهمی در تحول حوزه زیباسازی شهری ایفا می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با تاکید بر سود آوری اقتصاد هنری، اظهار کرد: اقتصاد وابسته به آثار هنری از آنجائی که به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد و با امکانات کم می توان آثار فاخر و ارزشمند ایجاد کرد، سودآور و به صرفه است.

کمساری گفت: در همین چارچوب می توان با برگزاری اکسپوهای هنری چرخ اقتصاد این حوزه را به چرخش درآورد و به حوزه هنر و فرهنگ کشور جانی تازه بخشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز