سینا سرلک در گفت و گو با برنا :

باند بازی و مافیا اجازه رشد هنری موسیقی درایران را نمی دهد

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۰۹:۰۹:۱۲
کد خبر: ۳۳۳۲۷۹
باند بازی و مافیا اجازه رشد هنری موسیقی درایران را نمی دهد
سینا سرلک : متاسفم که این را می‌گویم ولی ،در موسیقی ایرانی باندبازی‌ها و مافیا بازی ها اجازه رشد و ارتقای هنری به هنرمندان حرفه ای را نمی‌دهد.

سیناسرلک؛ خواننده سنتی خوان کشورمان با بیان این مطلب درگفت‌و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری برنا گفت: مدتهاست که کارو فعالیت در ایران را رها کرده‌ام و فقط در خارج از ایران کنسرت برگزار می‌کنم و کار موسیقی می‌کنم. چون فقط یک عده خاص هستند که در ایران کنسرت می‌دهند و دایره کنسرت فقط به همین چندنفرخلاصه می‌شود.

این خواننده در ادامه تاکید کرد: متاسفانه کنسرت در ایران شکل سفارشی به خود گرفته است و مافیای قدرتمندی با پارتی بازی در جان موسیقی ایرانی آفت انداخته‌اند. این تعدادمحدودخواننده نورچشمی باعث شده اند بقیه خوانندگانی که در این عرصه از موسیقی فعالت می‌کنند، میدان برایشان بازنباشد و فضایی دراختیارنداشته باشند تا خود را نشان بدهند.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌ای به اجرای کنسرت در ایران ندارد، گفت:این تبعیض ها وفرق گذاشتن‌ها باعث می‌شود من و امثال من سردشویم. من هر موقع که از آمریکا به ایران می‌آیم، به جای کنسرت گذاشتن و کارهایی از این قبیل که به دست مافیای موسیقی اداره می‌شود، کارخودم را می‌کنم و هر چه را درست تشخیص بدهم همان را انجام می‌دهم و اشتیاقی ندارم در این فضای مسموم کار کنم.

سرلک اظهار داشت: متاسفانه همان عده ای که کنسرت‌ها را به دست گرفته‌اند و دائم در سالن‌های مختلف کشور کنسرت‌ می‌دهند، از سوی برنامه‌گذارها، تمامی تیتراژهای سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را نیز می خوانند و این مافیا درهمه حوزه های موسیقی وجود دارد. اینکه یک عده خاص تمام کارهای موسیقی را به عهده دارند و فضای مسموم درست کرده‌اند، برهیچ کس پوشیده نیست.

این خواننده مقیم آمریکا باتاکید براینکه مردم از این‌گونه از موسیقی‌ها و از تعدادمشخص خواننده‌های تکراری خسته شده‌اند، گفت:خوانندگان حرفه‌ای وکسانی که سالها در این عرصه زحمت بسیار کشیده‌اند، که خودم یکی از آنهاهستم،کنارنشسته‌اند و یک عده که نه از علم موسیقی آگاهی دارند و نه توانایی اجرای خاص کنسرت دارند، فضای موسیقی را به دست گرفته‌اند.

خواننده سابق ارکسترملی و ارکستر سمفونیک، در پایان و درپاسخ به اینکه آیا اجرای کنسرت در ایران با خارج از آن تفاوت دارد، گفت:هرکشوری شنونده موسیقی مختص خود را دارد.آنجا شنونده‌های غیرایرانی ای که موسیقی ایران برایشان جالب است، مخاطبان ماهستند درصورتی که در ایران فقط شنونده‌های خاص موسیقی و کسانی که گوششان با این سبک از موسیقی آشناست، به کنسرت ما می‌آیند. تنها تفاوتی که اجرا در ایران و خارج از آن دارد، همین است اما بازهم من اجرا در خارج را به اجرا در ایران ترجیح می دهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز