ملیحه سعیدی در گفت و گو با برنا :

هنرستان موسیقی دختران در شرایط رو به بهبود است / آموزشگاه های هنری خروجی خوبی ندارند

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۹:۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۳۳۹۷۷
هنرستان موسیقی دختران در شرایط رو به بهبود است / آموزشگاه های هنری خروجی خوبی ندارند
ملیحه سعیدی -مدیر سابق هنرستان موسیقی دختران -که پیش از این بارها از وضعیت این هنرستان گلایه‌هایی را در باب مشکلات آن مطرح کرده بود، اکنون از شرایط رضایت دارد و می گوید : ازوضعیت کنونی این هنرستان و مدیریت آن رضایت کامل دارد ومراتب رضایت خود را درقالب تشکر مطرح می کنم .

 ملیحه سعیدی، مدرس، آهنگسازو نوازندهٔ ساز قانون در گفت‌وگو با خبرنگارموسیقی برنا گفت: از زمانی که مدیریت هنرستان موسیقی دختران به دست بانوسیمین محمدپور سپرده شده است، این هنرستان درشرایط رو به بهبود و مناسب به سرمی‌برد. دیگر مثل سابق نیست که حقوق مدرسان پرداخت نشود وبه آنها بی احترامی شود.

   وی با بیان اینکه اکنون مشکل خاصی هنرستان و نیروهای آن را تهدید نمی‌کند، افزود: خوشبختانه بانومحمدپور، بسیار انسان مثبتی است و نگاه خوبی به موسیقی و هنرمندان دارد . او رعایت همه چیز و همه کس را می‌کندو به همه بادیده احترام برخورد می‌کند. بعداز سالیان سال بالاخره مامدیری دیدیم که به فکر خودش نباشد و از جانش برای اهل هنر مایه بگذارد. باید از این مدیر قدردانی شود و من به نوبه خودم از وی نهایت تشکر و قدردانی را دارم. ایشان باتمام مشکلات موجودمی جنگد و چون اولیای هنرجویان بابت آموزش فرزندانشان هزینه پرداخت می‌کنند، توقعاتشان بسیار است ولی ایشان با تدابیری که اندیشیده اند برخورد می‌کنند ومشکل خاصی در این میان وجود ندارد.

این مدرس موسیقی در ادامه صحبت‌های خود گفت: تصمیم داشتم وقتی ایشان ازهنرستان بروند،من هم بروم. طی 6 سالی که ایشان به هنرستان آمده‌اندهمه چیز روی روال عادی و خوب پیش می‌رود.اوایل حضورشان که حقوق عوامل از اداره پرداخت می‌شد و درپرداخت آن تاخیربه وجود می‌آمد، زورش نمیرسید ولی از سال گذشته که حقوق‌ها از خودهنرجویان هنرستان ها تامین می‌شود، این مشکلات به صفر رسیده است.

وی باتاکید برروند آموزشی موسیقی هنرستان‌ها اتفاق تازه ای نیفتاده است، گفت: متاسفانه درهنرستان‌ها همان روال قبلی ادامه دارد و چیز تازه ای به وجود نیامده است که بخواهیم از آن نام ببریم. طرح تفصیلی دروس همانی است که از قبل بوده و تصویب شده، و همانها اعمال می‌شود. اگر این کتابها بازنگری شوند، مستلزم این است که دروسی که نیازی به آنها نیست راحذف کنند و دروس تخصصی تر راجایگزین کنند.

سعیدی درپایان از وضعیت آموزش درآموزشگاه‌های موسیقی گفت و در این باره اظهار داشت: آموزشگاه‌ها نیز همان روال قبل را دنبال می‌کنند، البته در بیشتر مواقع چنین چیزی بستگی به مدیران آنها دارد. اما اغلب خروجی خوبی ندارند. به این دلیل که هزینه‌ها بالاست ، استادانی که در این آموزشگاه‌ها دعوت به همکاری می‌شوند، درسطح بالایی نیستند. چون معمولا نمی توانند حقوق استادان خوب را تامین کنند. پولی هم که هنرجویان بابت آموزش پرداخت می‌کنند، آنقدر نیست که معلمان سطح بالا را راضی نگه دارد. کم و کاستی درهمه جا هست وتک و توک آموزشگاه‌هایی هستند که خروجی اشان خیلی خوب باشد .

 

ملیحه سعیدی، موسیقی را از کودکی در خانواده‌ای اهل هنر آغاز کرد. در زمان ریاست استاد حسین دهلوی از هنرستان موسیقی ملی در رشته ویلون کلاسیک و ایرانی فارغ‌التحصیل شد. نواختن سازهای ویلون آلتو، قیچک، تمبک، پیانو و قانون را ضمن تحصیل در هنرستان و دانشگاه فرا گرفت و قانون را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و نزد مهدی مفتاح در هنرستان آموخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز