نقش جام سفالین شهر سوخته جان گرفت + فیلم

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۱۳:۴۷:۲۵
کد خبر: ۳۳۴۱۶۷
نقش جام سفالین شهر سوخته جان گرفت + فیلم
تصاویر نقش بسته بر جام سفالین شهر سوخته به بهانه‌ی روز جهانی انیمیشن به دست‌ مقداد اخوان هنرمند جوان ایرانی و از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انیمیشنی کوتاه تبدیل شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ،این هنرمند به مناسبت ششم آبان (28 اکتبر) و دوازدهمین سال‌روز جهانی انیمیشن به تصویر بز کوهی نقش بسته بر جام سفالین تاریخی شهر سوخته ایران در قالب یک انیمیشن یک دقیقه‌ای تحرک بخشید.

باستان‌شناسان ایرانی این جام متعلق به 5‌هزار سال پیش را در کاوش‌های باستانی شهر سوخته پیدا کردند و به همین دلیل نقاش آن را نخستین انیماتور و فریم‌های نقش بسته بر این اثر تاریخی را نخستین گام بشر برای تولید انیمیشن می‌دانند.

بز نقش بسته بر این جام تاریخی در حال حرکت و پرش به سمت درختی برای جویدن برگ است و دستان هنرمند ایرانی با ظرافتی بی‌سابقه این نقاشی را به تصویر کشیده است.

این جام دارای ارتفاع 10 و عرض 8 سانتی‌متر است و هنرمند طراح نقش‌های در عین حال توانسته است در 5 حرکت، بزی را به تصویر بکشد که به سمت درختی حرکت کرده و از برگ آن تغذیه می‌کند.

این جام نخودی رنگ در گوری باستانی و در کنار اسکلت مردی 41 ساله کشف شد که به احتمال زیاد تصویرگر این اثر باستانی است.

بر همین اساس اکنون به پاس قدردانی از هنرمندی که ظرافت انگشتان هنرمندش، ایران را به خاستگاه نخست انیمیشن جهان تبدیل کرد و به مناسبت روز جهانی انیمیشن یک هنرمند جوان همان تصاویر را به حرکت درآورد تا هنر ناب ایرانی بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.

مقداد اخوان متولد سال 1364  فیلم‌نامه‌نویس، و فیلم‌سازی است که تاکنون ساخت چندین فیل بلند و کوتاه و سریال انیمیشن را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

نام او به عنوان طراح شخصیت و استوری برد و انیماتور در شناسنامه فیلم قلب مترسک به کارگردانی بهزاد کزازی اثر دیگری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چشم می‌خورد.

کانون به مناسبت روز جهانی انیمیشن ساخت این فیلم کوتاه را به اخوان سفارش داد و این فیلم تنها ظرف 3 ساعت از سوی او ساخته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز