بابرگزاری نشست خبری دبیر جشنواره ،

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران آغاز به کار کرد

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۰:۳۸:۵۸
کد خبر: ۳۳۶۰۷۰
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران آغاز به کار کرد
نشست رسانه ای سی و دومین جشنواره بین المل فیلم کوتاه تهران،صبح امروز در ستاد مرکزی انجمن سینمای جوان با حضور دبیر جشنواره فرید فرخنده کیش برگزار شد. این جشنواره از 20 آبان ماه آغاز خواهد شد .

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، دبیر جشنواره در ابتدا سخنان خود ضمن اعلام تشکر از حمایت اهالی رسانه بابت حمایت از این جشنواره،اظهار داشت:خیلی خوشحالم که برای موفقیت این جشنواره از هیچ کمکی دریغ نکردید، جشنواره در ۲ بخش ملی و و بین الملل در ۴ بخش داستانی،مستتد،تجربی و انیمیشن برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۱۷۰۱ اثر در مجموع به این جشنواره ارسال شده و ۱۳۲۳ فیلمساز متقاضی حضور در این جشنواره بودند، خیلی تلاش کردیم که تاریخ ارسال آثار تمدید نشود که این اتفاق هم رخ داد ولی باز هم با تعداد آثار مواجه هستیم، همچنین در بخش داستانی با ۹۵۷ فیلم، بخش مستند ۳۵۶ در بخش انیمیشن با ۱۶۱ و در بخش تجربی با ۲۲۷ اثر روبه رو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های ارگان های مختلف صحبت کرد و گفت: بخش خصوصی به حمایت از این جشنواره برآمده، سازمان های مثل صداوسیما،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صداوسیما وخانه کتاب حامی این جشنواره هستند.

فرخنده کیش در رابطه با بخش حضور آثار در بخش بین الملل، گفت: در بخش غیر رقابتی ۱۷۷ با مواجه هستیم در بخش سینما آسیا ۲۰۲ در بخش جنبی ۳۰۸۸ از ۱۰۸ کشور جهان وجود دارد در کنار این بخش ها قسمت ضد خشونت و افراطی با ۲۱ فیلم و در بخش جهان اسلام با ۲۱ فیلم روبه رو هستیم.

وی افزود: در ۳ روز اول جشنواره نمایش آثار برگزیده همدان را خواهیم داشت، همچنین شب المپیاد را ۲۱ آبان برپا خواهیم کرد.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره بین الملی فیلم کوتاه، با اشاره به اینکه فعلا یکی از بهترین جشنواره منطقه آسیایی هستیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا جز ۱۰ تا جشنواره ممتاز دنیا شویم گفت :جشنواره بین الملل فیلم کوتاه Short Film ثبت شده است و کارگاه های تخصصی این جشنواره با حضور محمدرضا اصلانی، تورج منصوری و ... خواهیم داشت. بخش داوری جشنواره هم در ۲ گروه که در تیم اولیه آن با ۷ داور در بخش داستانی و تجربی روبه رو هستیم و در مجموع با ۳۲ داور در بخش های مختلف جشنواره به صورت مستقل داوری خواهند کرد.

وی اینگونه ادامه داد : گروه هنروتجربه جایزه خاصی را برای بهترین فیلم تجربی در دستور کار خود قرار دارد، شبکه مستند هم برنامه های ویژه برای جشنواره خواهد داشت، انجمن صنوف هلی مختلف سینمایی هم حمایت های را برای برگزیدگان این جشنواره للحاظ خواهند کرد.

فرخنده کیش چنین افزود : در بخش بین الملل سینمای جهان، از کشورهای آسیایی ۱۳ اثر از ۸ کشور بخش ویدیو آرت ۲۰ فیلم ۱۱ کشور حضور دارند.بیشترین آثار در بخش بین الملل در جشنواره به گشورهای امریکا،انگلیس و فرانسه اختصاص دارد و کشورهای نظیر عربستان، میانمار، گینه که به عنوان اولین بار در جشنواره فیلم کوتاه نماینده ای دارند. همچنین نمایش روزانه آثار از ساعت ۱۳:45دقیقه شروع خواهد شد و در ۵ سالن آثار را نمایش خواهیم داد.

در پایان این جلسه دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با بیان اینکه مراسم اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری روز ۲۶ آبان ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد از پوستر این جشنواره در حضور خبرنگاران رونمایی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز