دکتر مهرداد رایانی مخصوص عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر مقاومت

تداوم اجراهای عمومی باعث پایداری تئاتر مقاومت خواهد شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۳۶۲۱۵
تداوم اجراهای عمومی باعث پایداری تئاتر مقاومت خواهد شد
عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر مقاومت مردمی تر شدن تئاتر این بخش را نیازمند اجراهای عموم آثار این حوزه و تداوم اجراهای آن دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ،  به گزارش ستاد خبری این جشنواره، نظر به معرفی نامزدهای مسابقه نمایش نامه نویسی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و معرفی یازده اثر از میان صد نمایشنامه

 دکترمهرداد رایانی مخصوص به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره تئاتر مقاومت گفت: در میان یازده نامزدِی که  ازمیان  صد نمایش انتخاب کردیم ،اثاری با کیفیت و موضوعات متفاوت موجود است،آثاری که مستقیما به دفاع مقدس می پردازند،نمایش نامه هایی مربوط به ایام جنگ و همچنین نمایش نامه هایی متاثر از هشت سال دفاع مقدس که در زمان حال و جامعه ی کنونی اتفاق می افتند.

وی تاکید کرد:یکی از مواردی که کمک شایانی به استمرارتئاتر مقاومت میکند،مردمی کردن نمایش هاست .یعنی نمایشنامه باید حرف مردم این سرزمین باشدوکمتر به سمت سیاست و سیاست بازی برود.البته شعار زده هم نباشد.نمایشنامه نویس باید از روشنفکری من دراوردی بپر هیزد.کاهش تسلط بخش دولتی نیزمی تواند در دراز مدت به این تداوم کمک کند ما باید با ابزارهای فرهنگی ،بخش خصوصی را ترغیب کنیم که در این بخش سرمایه گذاری کند.رایانی مخصوص تاکید کرد:

باید بخشی از این جشنواره را به خود هنرمندان واگذار کرد. با اعتما د به هنرمندان تئاتر مطمئمنا جشنواره از رشد علمی مناسبی برخوردار خواهد شد.

در ضمن تداوم اجراهای عمومی نمایش ها راه دیگری برای تداوم واستمرار جشنواره است زیرا در طول اجراها مردم به تماشاخانه ها رفته و تیاتر واین گونه نمایشی آشنا می شوند.

علاقه مندان جهت مطلع شدن از برگزاری بخش های مختلف این جشنواره می توانند به آدرس www.Resistancetheater.ir مراجعه کنند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز