مضامین جهان شمول و انسان دوستانه در جشنواره حسنات

۱۳۹۴/۰۸/۲۰ - ۰۹:۴۰:۰۵
کد خبر: ۳۳۸۵۲۸
مضامین جهان شمول و انسان دوستانه در جشنواره حسنات
گوهر خیراندیش بازیگر و مدرس پیشکسوت سینما، فیلم کوتاه را پرشی بزرگ به سوی سینمای حرفه‌ای می‌داند و جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات را رویدادی تحسین برانگیز در راستای رشد و بالندگی فیلمسازان مستعد و جوان کشور می داند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، خیر اندیش در گفتگو با ستاد خبری جشنواره «زاون» را وسیله آشنایی‌اش با جشنواره ملی فیلم‌ کوتاه حسنات اصفهان می‌داند و در هر جمله‌ای که زمزمه می‌کند یاد زاون قوکاسیان موج می‌زند. این هنرمند فرهیخته ، زاون قوکاسیان را انسانی بسیار دوست داشتنی و قابل احترام توصیف می‌کند و می‌گوید: زاون همیشه دوستدار جوانان و رشد و ارتقای جایگاه آنها بود.

داور چهارمین دوره جشنواره حسنات به دنبال کردن نقد فیلم‌ها توسط زاون قوکاسیان طی سال‌های گذشته اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد:  زمانی که زاون به من پیشنهاد داوری جشنواره را داد با توجه به شناختی که از این هنرمند بزرگ داشتم با کمال میل پذیرفتم و آنقدر ایده‌های بکر در بین آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره زیاد بود که در انتخاب مانده بودم .

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره ملی فیم کوتاه حسنات با انتخاب فیلم کوتاه به عنوان قالب آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره برد بزرگی را داشته‌اند، می‌افزاید: چه راهی مناسب‌تر از فیلم کوتاه و فیلمنامه و چقدر مطلوب که چنین مضامین انسان دوستانه و جهان شمولی ارزش این جایگاه را دوچندان کرده است.

این هنرمند فرهیخته کشورمان فیلم کوتاه را پرشی بزرگ به سوی سینمای حرفه‌ای می‌داند و اظهار می‌کند:  کاری که در جشنواره حسنات در اصفهان انجام می‌شود بسیار کار حساس و تحسین برانگیزی است و فکر می‌کنم بهترین راه ادای دین به روح زاون هم، برگزاری مداوم و مطلوب این جشنواره است.

خیر اندیش اضافه می‌کند: من نه تنها به این جشنواره بیش از جشنواره‌های دیگر بها می‌دهم بلکه همیشه خود را خدمتگزار  این جشنواره می‌دانم و همیشه معتقد بوده ام اگر ما تجربه‌ای در اختیار داریم باید آن را در اختیار دیگران قرار بدهیم و سعی کنیم که به رشد بقیه کمک کنیم تا آنها هم جایگاه خودشان را پیدا کنند. در این جشنواره می‌توان منتظر امیدهای آینده بود و فیلمسازان جوان را به عرصه حرفه‌ای فیلمسازی و سینما شناساند .

ایشان با تاکید بر اینکه همراهی و حمایت خودم را از جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اعلام می کنم، ادامه می‌دهد: وقتی یک جشنواره مانند حسنات به دور از هر گرایشی راه درست خود را پیش ببرد قطعا موفق خواهد بود. فراموش نکنیم که به کسانی باید پر و بال بدهیم که پرواز را یاد گرفته‌اند و آگاهی لازم در رابطه با کاری که می‌کنند را دارند. خوشحالم که این جشنواره در اصفهان برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز