اگر فیلمنامه کوتاه خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۰:۴۴
کد خبر: ۳۳۹۵۹۶
اگر فیلمنامه کوتاه خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم
بازیگر فیلم «امروز» گفت: اگر کارگردانی با سابقه و تجربه خوب در ساخت فیلم کوتاه پیشنهاد بازی در فیلمش را بدهد، قطعا می‌پذیرم و با علاقه بازی می‌کنم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، شبنم مقدمی در گفتگو با ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در مورد نقش و تاثیر جشنواره‌ها در شکوفایی فیلم‌های کوتاه گفت: «از نظر من تمام کسانی که می‌خواهند در آینده در سینمای بلند فیلم بسازند، باید به ساخت فیلم کوتاه بپردازند و در ساخت فیلم کوتاه عملکرد خوبی داشته باشند و بعد به سینمای حرفه‌ای روی بیاورند. صرفا تحصیل در دانشگاه‌ها نمی‌تواند برای ساخت فیلم بلند موثر باشد و بهترین راه کسب تجربه ساختن و فعالیت در فیلم‌های کوتاه است.»

 

وی ضمن تاکید بر اینکه تا با فیلم کوتاه آشنا نباشیم نمی‌توانیم در فیلم‌های بلند موفق عمل کنیم، گفت: «منظور من به کل سینما است؛ هنرمندان ما باید در همه رشته‌ها اعم از کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و بازیگری و همه عوامل سینما اول با حضور در فیلم‌های کوتاه تجربه کسب کنند و بعد به سینمای بلند پای بگذارند. جوانان نباید دلخوش به آموخته‌های آکادمیک باشند و باید برای کسب تجربه در فیلم‌های کوتاه حضور داشته باشند.»

مقدمی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود به عرصه فیلم کوتاه برای اینکه بتوان از این طریق وارد سینمای حرفه‌ای شد مسیر درستی است، گفت: «قطعا حضور در فیلم کوتاه از نظر من بهترین و تنها مسیری است که برای ورود به سینمای بلند می‌شناسم. ساخت و حضور در فیلم کوتاه حرفه‌ای‌ترین مسیری است که می‌توان برای حضور در سینمای بلند طی کرد.»

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تمام افرادی که فیلم کوتاه می‌سازند، در آینده باید به سمت فیلم بلند بروند یا می‌توانند در همین عرصه فعالیت کنند و موفق باشند، اظهار کرد: «این موضوع به علاقه‌مندی خود شخص بستگی دارد و حتما نباید هر کسی که وارد عرصه فیلم کوتاه می‌شود در نهایت به فیلم بلند روی بیاورد. افراد زیادی هستند که در ساخت فیلم کوتاه یک برند و صاحب نام هستند.»

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه در مورد بازی در فیلم‌های کوتاه گفت: «من در گذشته در چند فیلم کوتاه ایفای نقش کرده‌ام. اگر الان هم به من یک فیلمنامه کوتاه خوب پیشنهاد شود قطعا و با علاقه بازی می‌کنم. البته کارگردانی که می‌خواهم در فیلمش بازی کنم هم مهم است؛ اگر از کارگردان‌هایی باشد که سابقه خوبی داشته و تجربیاتی در ساخت فیلم کوتاه داشته باشد، قطعا قبول می‌کنم.»

وی در پایان تصریح کرد: «هدف اصلی برگزاری این جشنواره‌ها باید شناساندن فیلم کوتاه به مخاطبین عام باشد و باعث شود که جامعه بیشتر با فیلم کوتاه آشنا شوند.»

 

نظر شما