«فرمانده دل ها»، «سکانس حماسه» و «نیستان» را از رادیو گوش دهید

۱۳۹۴/۰۸/۲۵ - ۱۳:۳۸:۰۶
کد خبر: ۳۴۰۱۲۷
«فرمانده دل ها»، «سکانس حماسه» و «نیستان» را از رادیو گوش دهید
برنامه‌های «فرمانده دل ها»، «سکانس حماسه» و «نیستان» ۲۶ آبان به ترتیب روی آنتن رادیو نمایش، تهران و فرهنگ می روند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ۲۶ آبان ماه نمایش رادیویی «فرمانده دل ها» به کارگردانی ایوب آقاخانی روی آنتن رادیو نمایش می رود. این نمایش را جهانشاه آل محمود نوشته که فرازی از زندگی مهدی و مجید زین الدین و نحوه شهادت شان است.

«فرمانده دل ها» با هنرمندی علی اصغر دریایی، محمدرضا قلمبر، فریدون محرابی، نورالدین جوادیان، بهرام سروری نژاد، میرطاهر مظلومی ، به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این برنامه به تهیه کنندگی: ژاله محمدعلی، صدابرداری: حیدر صفدری و افکت: محمدرضا قبادی فر، سه شنبه ساعت ۸:۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود.

«بوی پیراهن یوسف» در رادیو تهران

 شبکه رادیویی تهران سه شنبه ۲۶ آبان به مناسبت سالگرد آزادسازی سوسنگرد در ویژه برنامه «سکانس حماسه» فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» ساخته ابراهیم حاتمی کیا را پخش می کند.

 فرزین رنجبر تهیه کننده این برنامه گفت: در بخش نخست برنامه توضیحات مختصری درباره فیلم، برنامه سازان و عوامل داده می شود و در ادامه سکانس های آثار ماندگاری چون «آژانس شیشه ای»، «شیار ۱۴۳»، «از کرخه تا راین»، «سفر به چذابه» و ... پخش می شود.

وی افزود: در «سکانس حماسه» روی موسیقی و آهنگ فیلم های دفاع مقدس تمرکز ویژه شده و درباره سازندگان اثر و تاثیرگذاری آن اطلاع رسانی می شود. در این برنامه به موسیقی فیلم «بوی پیراهن یوسف» با آهنگسازی مجید انتظامی توجه می شود.

همچنین در حوزه دفاع مقدس شش عنوان برنامه جدید با نام‌های «پلاک»، «همسنگر»، «مرز پرگهر»، «سکانس حماسه»، «الماس‌های درخشان» و «مروارید‌های خالی» به جدول پخش رادیو تهران اضافه شده است که به ایثارگران، جانبازان، ادبیات، فرهنگ و سینمای دفاع مقدس می‌پردازد.

«سکانس حماسه» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهری است که روزهای سه شنبه از ساعت ۱۲و ۴۵ دقیقه از رادیو تهران موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می شود.

علیرضا افتخاری در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ سه شنبه ۲۶ آبان در برنامه موسیقی «نیستان» میزبان علیرضا افتخاری خواهد بود و دلایل کم کار شدن این روزهای استاد را پیگیری می کند. ندا رادمهر گزارشگر برنامه، گفتگویی ویژه با خواننده دو دهه موسیقی ایرانی خواهد داشت. افتخاری در این گفتگو از کم کاری تعدادی از ناشران و آهنگسازان پیشکسوت در عرصه تهیه و تولید آلبوم و رعایت نشدن حق نشر که باعث کم‌رونق شدن موسیقی ایرانی و کم کار شدن وی شده خواهد گفت.

برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ، برنامه ای با موضوع موسیقی ایرانی است که هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه: فاطمه حق وردی و با اجرای فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۵۸ پخش می شود.

نظر شما