مدیر شبکه رادیو ایران در گفتگو با برنا:

کتاب و کتاب خوانی از اولویت های رادیو ایران است/ می خواهیم شبکه های مجازی در خدمت کتاب قرار بدهیم

۱۳۹۴/۰۸/۲۶ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۳۴۰۵۱۰
کتاب و کتاب خوانی از اولویت های رادیو ایران است/ می خواهیم شبکه های مجازی در خدمت کتاب قرار بدهیم
به مناسبت هفته کتاب‌خوانی "رادیو ایران" طرح تازه‌ای به عنوان کمپین «من کتاب می‌خوانم» را از 22 آبان تا 25 آذر اجرا می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنادر همین ارتباط بهنام احمدپور در گفتگو با خبرنگار سرویس رادیو و تلویزیون خبرگزاری برنا، با اشاره به این که سرانه مطالعه مردم کشور از آمار های پایینی برخوردار است، گفت: امروزه باید از هر طریق ممکن افزایش میزان مطالعه افراد در دستور کار همه ماها قرار بگیرد، باتوجه به این رتبه بندی افرادهر کشور براساس آمارهای سرانه مطالعه  مردم اش سنجیده می شود.

وی با بیان این که موضوع کتاب و کتاب خوانی از اولویت های رادیو ایران محسوب می شود، افزود: از چند هفته پیش تا اکنون موضوع کتاب و  کتابخوانی به صورت ویژه در برنامه "کافه هنر" مشهود است؛ همچنین ادامه داد: کافه هنر با دعوت از افراد مختلف برای کتابخوانی با کمک مردم  در حمایت از این امر گام های موثری برداشته است که از مهمترین آن می توان به تشویق افراد ارسال فایل های صوتی قرائت کتاب و پخش آن در برنامه اشاره کرد.

این مسوول فرهنگی و هنری با تاکید بر این که تیم رادیو ایران از ایده های مردم برای برنامه سازی هرچه بهتر در این راستا استقبال می کند، افزود: رادیو ایران در بازه ی زمانی روز کتاب و روز پژوهش تا جایی که بتواند به این بهانه از کتاب و فواید آن صحبت خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که هرچه کتابخوانی میان افراد رواج پیدا کند در واقع سبک زندگی مردم تغییر کرده است، اظهار داشت: رادیو ایران علاوه بر ایجاداشتیاق برای کتابخوانی در راستای معرفی کتاب های خوب و مفید نیز فعالیت می کند.

احمدپور  با بیان این که این برنامه اولین تجربه ما در این زمینه است، گفت: با توجه به این که شبکه های اجتماعی در حال حاضر جایگاه رسانه های سنتی و کتاب را تا حدی به خود اختصاص داده اند، با این حال تیم کافه هنر سعی دارد شبکه های مجازی را در خدمت کتاب قرار داده و از این طریق فرهنگ کتاب خوانی را رواج دهد.

وی با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش با کمپین کتاب و کتاب خوانی رادیو ایران، عنوان کرد: آموزش و پرورش از این طرح و برنامه استقبال خوبی داشته است، انتظار می رود در نشست های بعدی کارها و طرح های موثری در را به حیطه اجرا بکشد.

در همین رابطه ادامه داد: بهتر است که گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه از سنین کودک و نوجوان شروع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز