امضای تفاهمنامه یونیسف با شبکه مستند

۱۳۹۴/۰۸/۲۶ - ۱۴:۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۴۰۵۱۷
امضای تفاهمنامه یونیسف با شبکه مستند
«گل به دروازه خودی» از نگاه های بدون راهبرد تکنوکرات هایی می گوید که تمایلی به بهتر شدن شرایط اقتصادی کشور ندارند و عملکردشان کشور را به سمت وابستگی بیشتر و ضربه پذیری در برابر تحریم ها، سوق می دهد. در مستند «گل به دروازه خودی» شرایط حاکم بر تولید و مصرف بنزین کشور در دهه های گذشته خصوصا دهه ۸۰ که مدیران را در شرایط تهدیدات خارجی به سمت تولید بنزین از پتروشیمی های داخلی سوق داد، بررسی شده است. همچنین به بحران های کمبود سوخت و بنزین در سایر کشورها اشاره شده است. در ادامه این مستند نیز تلاش شده است تا علل تداوم رویکرد خام فروشی در صنعت نفت و گاز کشور از زبان کارشناسان این صنعت مورد واکاوی قرار گیرد. فصل اول مجموعه مستند «عبور از بن بست» در هشت قسمت در برنامه «ثریا» تهیه و تولید شده است که سه شنبه شب ها پس از سریال شبانه از شبکه یک سیما پخش می شود. در این مستندها، مهمترین چالش های اقتصادی ایران زیر ذره‌بین کارشناسان قرار می گیرند. این مستند قرار بود پنجم آبان از شبکه یک به روی آنتن برود که پس از رفع برخی مشکلات فنی، این مستند امشب ۲۶ آبان حوالی ساعت ۲۳ از این شبکه پخش خواهد شد. معاون نماینده یونیسف در شبکه مستند معاون نماینده یونیسف با حضور در شبکه مستند و دیدار با امیر تاجیک، پس از شنیدن سخنان و ایده های مدیران شبکه، نسبت به امضای تفاهمنامه برای همکاری های مشترک ابراز تمایل کرد. دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه کریستین وایگاند معاون نماینده یونیسف در ایران با حضور در شبکه مستند با امیر تاجیک دیدار کرد. تاجیک در این دیدار گفت: تفکر غالب در شبکه مستند به روز و خلاق است و تلاش می کنیم مستندهایی با همین ویژگی ها تولید کنیم. هدف ما در شبکه مستند رصد همه موضوعات با اهمیت جامعه است به ویژه حوزه های کودک و نوجوان که آینده این مملکت را می سازند و در این زمینه در حال تولید برنامه های متنوعی هستیم. کریستین وایگاند معاون نماینده یونیسف در ایران نیز با ابراز خرسندی از حضور در شبکه مستند، تأکید کرد: ما در حال نگارش برنامه ۵ ساله با دولت جمهوری اسلامی ایران هستیم و با وزارتخانه هایی چون بهداشت، آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و قوه قضائیه همکاری می کنیم. باعث خرسندی است که با شبکه مستند به عنوان شبکه ای با اهمیت نیز فعالیت های مشترکی داشته باشیم. در گذشته نیز یونیسف و سازمان صداوسیما با یکدیگر همکاری هایی داشته اند. وی از ایده های مدیران شبکه مستند استقبال و اظهار کرد: با وزارت امور خارجه درباره امضای تفاهنامه با شبکه مستند صحبت خواهم کرد. ما زمینه های مشترک فراوانی برای همکاری داریم و امیدوارم به زودی زمینه خوبی برای آغاز همکاری های ما ایجاد شود. در این جلسه بنا شد در زمینه های برگزاری هفته های فیلم در ایران و خارج از کشور، نمایش تولیدات فیلم مستند یونیسف در شبکه مستند، مشارکت در تولید آثار مرتبط، دعوت از مستندسازان جهت تبادل نظر و تعامل بیشتر و جلسات مشترک، تفاهمنامه ای تهیه و امضا شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «گل به دروازه خودی» از نگاه های بدون راهبرد تکنوکرات هایی می گوید که تمایلی به بهتر شدن شرایط اقتصادی کشور ندارند و عملکردشان کشور را به سمت وابستگی بیشتر و ضربه پذیری در برابر تحریم ها، سوق می دهد.

در مستند «گل به دروازه خودی» شرایط حاکم بر تولید و مصرف بنزین کشور در دهه های گذشته خصوصا دهه ۸۰ که مدیران را در شرایط تهدیدات خارجی به سمت تولید بنزین از پتروشیمی های داخلی سوق داد، بررسی شده است. همچنین به بحران های کمبود سوخت و بنزین در سایر کشورها اشاره شده است. در ادامه این مستند نیز تلاش شده است تا علل تداوم رویکرد خام فروشی در صنعت نفت و گاز کشور از زبان کارشناسان این صنعت مورد واکاوی قرار گیرد.

فصل اول مجموعه مستند «عبور از بن بست» در هشت قسمت در برنامه «ثریا» تهیه و تولید شده است که سه شنبه شب ها پس از سریال شبانه از شبکه یک سیما پخش می شود. در این مستندها، مهمترین چالش های اقتصادی ایران زیر ذره‌بین کارشناسان قرار می گیرند. این مستند قرار بود پنجم آبان از شبکه یک به روی آنتن برود که پس از رفع برخی مشکلات فنی، این مستند امشب ۲۶ آبان حوالی ساعت ۲۳ از این شبکه پخش خواهد شد.

معاون نماینده یونیسف در شبکه مستند

معاون نماینده یونیسف با حضور در شبکه مستند و دیدار با امیر تاجیک، پس از شنیدن سخنان و ایده های مدیران شبکه، نسبت به امضای تفاهمنامه برای همکاری های مشترک ابراز تمایل کرد.

دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه کریستین وایگاند معاون نماینده یونیسف در ایران با حضور در شبکه مستند با امیر تاجیک دیدار کرد.

تاجیک در این دیدار گفت: تفکر غالب در شبکه مستند به روز و خلاق است و تلاش می کنیم مستندهایی با همین ویژگی ها تولید کنیم. هدف ما در شبکه مستند رصد همه موضوعات با اهمیت جامعه است به ویژه حوزه های کودک و نوجوان که آینده این مملکت را می سازند و در این زمینه در حال تولید برنامه های متنوعی هستیم.

کریستین وایگاند معاون نماینده یونیسف در ایران نیز با ابراز خرسندی از حضور در شبکه مستند، تأکید کرد: ما در حال نگارش برنامه ۵ ساله با دولت جمهوری اسلامی ایران هستیم و با وزارتخانه هایی چون بهداشت، آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و قوه قضائیه همکاری می کنیم. باعث خرسندی است که با شبکه مستند به عنوان شبکه ای با اهمیت نیز فعالیت های مشترکی داشته باشیم. در گذشته نیز یونیسف و سازمان صداوسیما با یکدیگر همکاری هایی داشته اند.

وی از ایده های مدیران شبکه مستند استقبال و اظهار کرد: با وزارت امور خارجه درباره امضای تفاهنامه با شبکه مستند صحبت خواهم کرد. ما زمینه های مشترک فراوانی برای همکاری داریم و امیدوارم به زودی زمینه خوبی برای آغاز همکاری های ما ایجاد شود.

در این جلسه بنا شد در زمینه های برگزاری هفته های فیلم در ایران و خارج از کشور، نمایش تولیدات فیلم مستند یونیسف در شبکه مستند، مشارکت در تولید آثار مرتبط، دعوت از مستندسازان جهت تبادل نظر و تعامل بیشتر و جلسات مشترک، تفاهمنامه ای تهیه و امضا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز