پیام تسلیت مدیران وزارت ارشاد به مناسبت درگذشت معینی کرمانشاهی

۱۳۹۴/۰۸/۲۸ - ۱۰:۵۲:۲۱
کد خبر: ۳۴۱۱۵۳
پیام تسلیت مدیران وزارت ارشاد به مناسبت درگذشت معینی کرمانشاهی
معاون هنری و سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد با انتشار پیام های جداگانه درگذشت رحیم معینی کرمانشاهی شاعر و ترانه سرای کشورمان را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علی مرادخانی معاون هنری و فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیام های جداگانه درگذشت رحیم معینی کرمانشاهی شاعر و ترانه سرا را تسلیت گفتند.

در پیام علی مرادخانی آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون.  

از شمار دو چشم یک تن کم /  وز شمار خرد هزاران بیش

 

با دریغ فراوان خبر درگذشت شاعر و ترانه‌سرای توانا، استاد رحیم معینی کرمانشاهی را دریافت نمودم، بی‌گمان جایگاه رفیع معینی کرمانشاهی در تاریخ شعر ادب پایدار و خدمات ارزنده‌ای که به فرهنگ و هنر کشور نموده‌اند ماندگار است.

 

این ضایعه را به عموم هموطنان عزیز بویژه جامعه فرهنگ و هنر کشور تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن زنده یاد علو درجات، آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

فرزاد طالبی هم در پیام تسلیت خود آورده است:

«تنها اوست که می ماند ...

مرا در منزل جانان چه جای امن چون هر دم/ جَرَس فریاد می دارد که بربندید محمل ها

با کمال تاسف، چهره ای دیگر از نامداران گسترۀ هنر، ما را در سوگ فقدان خویش نهاد.

استاد رحیم معینی کرمانشاهی که نسل های متمادی نغمه سازان و دوستدارن شعر و تصنیف، کلام گرم و مانای او را در تلفیق دلنشین با موسیقی این سامان، در حافظۀ خود به روشنی سراغ دارند و هر کدام از یادگاران او را بسان شاهکار واپسین سالهای عمر دنیوی او، با دنیایی از خاطره، زمزمه کرده اند.

از این پس نشان او را نه در خاک، بلکه در سینه های مردم این سرزمین می جوییم و برای روح آن فقید، از درگاه ایزد متعال، آرامش و آمرزش و برای خاندان گرامی اش، صبر و شکیبایی مسئلت می نماییم.»

نظر شما