آیین رونمایی از تیزر سینمایی کتاب «دختر شینا»؛

زندگانی: افتخار می‌کنم که در تیزر سینمایی «دختر شینا» حضور داشتم

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۸:۴۳:۲۷
کد خبر: ۳۴۲۰۴۵
زندگانی: افتخار می‌کنم که در تیزر سینمایی «دختر شینا» حضور داشتم
امین زندگانی با بیان اینکه امروز در نقطه بحرانی فرهنگ به سر می‌بریم، گفت: سینما و ادبیات باید در این شرایط به هم کمک کنند. چون در شرایطی هستیم که از هر سو اسطوره‌هایمان مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مراسم رونمایی از تیزر سینمایی کتاب «دختر شینا» صبح 30 آبان‌ با حضور چهره‌های فرهنگی هنری و اصحاب ادبیات و سینما از جمله محمد حمزه‌زاده، مرتضی سرهنگی، میثم نیلی، حبیب ایل‌بیگی، امین زندگانی، محمدباقر مفیدی‌کیا، منوچهر شاهسواری، محمدصادق رحمانیان و... در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

این مراسم با رونمایی و اکران تیزر سینمایی از کتاب «دختر شینا» همراه بود که توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری تولید شده و از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده است. این کتاب حاوی خاطراتی از قدم‌خیر محمدی همسر شهید ابراهیمی است و به همت بهناز ضرابی‌زاده گردآوری و تدوین شده است.

امین زندگانی، بازیگر تیزر سینمایی کتاب «دختر شینا»، در این مراسم ضمن تشکر از کارگردان این تیزر محمدباقر مفیدی‌کیا گفت: به نظر من نباید بگوییم «تیزر دختر شینا» بلکه باید بگوییم «فیلم دختر شینا»؛ چون این تیزر علی‌رغم زمان محدودش آنقدر از احساس و صمیمیت پر بود که کارکرد یک فیلم کامل را داشت.

وی ادامه داد: من و همسرم به عنوان کسانی که در این اثر بازی کردیم، همواره نگران بودیم که نکند نتوانیم آن احساس و صمیمیتی که در کتاب «دختر شینا» وجود دارد را به خوبی منتقل کنیم، اما امروز که این اثر را دیدیم بسیار خوشحالم که با زحمت‌های همه عوامل این اثر از جمله فیلم‌بردار و کارگردان و... این اثر به یک اثر خوب و هنری که صمیمیت این کتاب را منتقل می‌کند، تبدیل شده است.

زندگانی اظهار کرد: من افتخار می‌کنم که در این اثر هنری حضور داشتم.

وی با بیان اینکه امروز در نقطه بحرانی فرهنگ به سر می‌بریم، افزود: سینما و ادبیات باید در این شرایط به هم کمک کنند و فرهنگ را ارتقا دهند. چون در شرایطی هستیم که از هر سو اسطوره‌هایمان مورد هدف قرار گرفته، چه اسطوره‌های ملی و چه اسطوره‌های دفاع مقدس، برای این منظور باید از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم.

این بازیگر گفت: اینکه می‌گویند خانواده‌هایی که در دفاع مقدس درگیر شدند و سرمایه‌های انسانی خود را هدیه دادند، از جنس خاصی بودند و عشق و عاطفه و احساس خانوادگی نداشتند کاملا غلط است، اتفاقا همه این ایثارها و از خود گذشتن‌ها در قالب عشق پا گرفته است و همین عشق بوده که به آن‌ها چنین جسارت و ویژگی‌هایی داده است.

زندگانی در پایان گفت: ما یک ایران بیشتر نداریم، یک جنگ تحمیلی بیشتر نداشتیم و یک دوره خانواده‌های شهدا را داشته‌ایم و باید قدر آنها را بدانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز