جبار آذین در گفت‌وگو با "برنا":

برخی از شخصیت پردازی‌ها در "معمای شاه" زاییده ذهن فیلمساز است

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۱۲:۵۱:۵۶
کد خبر: ۳۴۲۲۷۵
برخی از شخصیت پردازی‌ها در معمای شاه زاییده ذهن فیلمساز است
این منتقد تلویزیون و سینما گفت:این سریال توسط فردی که رزومه پربار و تجربه زیادی در عرصه ساخت سریال های تاریخی دارند، مقابل دوربین رفته است ولی شخصیت پردازی برخی از کارکتر تنها زاییده ذهن کارگردان "معمای شاه" است.

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری برنا، درباره روایت تاریخ در سریال "معمای شاه" خاطرنشان کرد: محمدرضا ورزی کارگردان بزرگی است و اشراف کاملی به وقایع تاریخی کشورمان در گذشته دارد،  وی این تجارب را در همین تلویزیون کسب کرده است.

وی  در ادامه اضافه کرد: در مجموعه "معمای شاه" به لحاظ ساختار از چند اثر گذشته انسجام قوی تری به لحاظ فضاسازی، میزانسن، دکوپاژ، هدایت بازی ها مشاهده می کنیم که نباید از این مسئله به سادگی عبور کرد.

این منتقد با اعلام اینکه از یک سو فیلمساز می تواند مو به مو تاریخی که سوژه وی قرار گرفته را روایت کند، یادآور شد: ولی ورزی چنین کاری را انجام نداده و صرف با مراجعه به تاریخ از نگاه هنری خود به تاریخ پرداخته و سریال "معمای شاه" را مقابل دوربین برده است.

آذین افزود: اطلاعات خاصی در رابطه با برخی از وقایع تاریخی که در فیلم مشاهده شده، موجود نیست، سوال بعدی که در رابطه با این مجموعه تلویزیونی فاخر به ذهن افراد خطور می کند، حاکی از این است که برخی دیالوگ ها طوری در سریال توسط بازیگران منعقد می شود که مطمئنا در عالم واقع چنین نبوده، حال شاید این مسئله برای دراماتیزه کردن برخی موقعیت  در فیلم لحاظ شده است.

وی با اعلام اینکه ستارگان این سریال نتوانستند از تمام ظرفیت بازی خود در این فیلم استفاده کنند، تصریح کرد: واقعا نمی دانم چطور و چگونه از پتانسیل این تعداد ستاره بهره کافی برده نشده است، ولی به هرحال بازیگران فیلم هم با نقش آفرینی درست خود می توانستند خیلی از انتقاد های را نسبت به  فیلم کاهش دهند.

این منتقد تلویزیون، تاکید کرد: لذا بازیگران درک و حس خوبی از شخصیت ها پیدا نکرده اند و همین امر سبب شده تا نتوانند بازی خوبی را به مخاطب خود ارائه بدهند،  شخصیت پردازی در این سریال می توانست به مراتب از آنچه که این روزها در این فیلم تماشا می کنیم، بالاتر قرار بگیرد.

جبار آذین بیان کرد: به هر حال این سریال توسط فردی که رزومه پربار و تجربه زیادی در عرصه ساخت سریال های تاریخی دارند، مقابل دوربین رفته است و باید از زحمات تمام عوامل و گروه سازنده آن تشکر کرد ولی شخصیت پردازی برخی از کارکتر تنها زاییده ذهن کارگردان "معمای شاه" است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز