برگزیدگان دومین دوسالانه عکس تامین اجتماعی معرفی شدند

۱۳۹۴/۰۹/۰۹ - ۰۹:۰۱:۲۰
کد خبر: ۳۴۵۰۹۱
برگزیدگان دومین دوسالانه عکس تامین اجتماعی معرفی شدند
اسامی برگزیدگان دومین دوسالانه «عکس تامین اجتماعی در یک نگاه» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم اختتامیه دوسالانه عکس «تامین اجتماعی در یک نگاه» صبح امروز یکشنبه هشتم آذر ماه با حضور جمعی از مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

بر این اساس هیات داوران این جشنواره متشکل از علی قلم سیاه، شهاب الدین عادل و محمد خدادادی مترجم زاده برگزیدگان این جشنواره هنری را به این شرح اعلام کردند:

نفر اول صغری لطیفی از تهران، نفر دوم آرش صحرانورد از اراک و نفر سوم حمید رضا رمضانی از قم. همچنین کیانا هوشمند، حمیدرضا درجاتی و حمیدرضا بازرگانی نیز در این مراسم به عنوان شایستگان تقدیر معرفی شدند.

در آیین اختتامیه این جشنواره امیر عباس تقی پور دبیر این جشنواره در سخنانی گفت: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر ارائه دهنده خدمات ۱۸ گانه به بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی است و به طور طبیعی برای این منظور، به دنبال روش هایی متنوع برای برقراری ارتباط با مخاطبانش است.

وی ادامه داد: ما بر این اصل واقفیم که با هر فرد باید به زبان خودش صحبت کرد و در این راه چه بهتر اینکه از هنرمندان بخواهیم در این ارتباط با ما مشارکت کنند و راه ارتباط برقرار کردن صحیح به مخاطب را به ما بیاموزند.

تقی پور همچنین از تشکیل بانک عکس تامین اجتماعی در آینده نزدیک به منظور بهره برداری در پروژه های این سازمان، خبر داد.

وی در پایان گزارشی از آثار رسیده به این جشنواره ارائه کرد و گفت: برگزیدگان دومین دوسالانه عکس تامین اجتماعی از میان بیش از ۲۰۰۰ عکس ارائه شده به دبیرخانه از سوی بیش از ۳۱۵ هنرمند انتخاب شده اند.

همچنین در این مراسم منصور اعتصامی معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: به تصویر کشیدن جلوه های هنر به همراه صداقت، امنیت و با روحیه باز و گشاده وظیفه ذاتی هنرمند است و بر هوش انسانی وی تاکید دارد و همین نگاه است که شکل دهنده ارزش هایی می شود که ما داعیه دار دفاع از آن هستیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: این جشنواره بتواند مفاهیمی مانند امنیت اجتماعی را که نادیده گرفتنش منجر به تحمیل خسارت های بسیاری در طول سال های گذشته در سازمان تامین اجتماعی شده است به شکلی بدیع به جامعه منتقل کند.

علی قلم سیاه نماینده هیات داوران این جشنواره نیز در سخنانی کوتاه در این مراسم گفت: عکس، تابلوی بزرگ مفهومی از اجتماع پیرامونی ما است و بر پایه همین توانایی توانسته خود را به اعماق تاریخ ببرد و با وام گرفتن از علوم مختلف جان بگیرد.

قلم سیاه تاکید کرد: تفکر فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در این دوره کاری کرده است که عکس بتواند اهمیت دو چندان یافته و رابطه تنگاتنگی با یک ساختار ملی به دست بیاورد.

همچنین در این مراسم شهاب الدین عادل، بیانیه هیات داوران این جشنواره را قرائت کرد. در این بیانیه هیات داوران با تاکید بر بهبود قابل توجه کیفیت تصاویر این دوره از جشنواره نسبت به دوره نخست برگزاری، اذعان شده بود که عکاسان بیش از هر مورد به مساله سختی و ایمنی کار توجه نشان داده اند و از سایر موضوعات برای عکاسی غفلت کرده اند.

این بیانیه همچنین خواستار توجه بیشتر به عمق موضوعات اجتماعی برای تهیه عکس و نیز توجه بیشتر به موقعیت ثبت عکس به جای بهینه سازی تصویر توسط نرم افزارهای رایانه ای شدند.

نظر شما