دوازدهمین قسمت مجموعه «حسین سیدالشهدا(ع)» امروز ۱۰ آذرماه از شبکه افق پخش می شود.

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۰۸:۴۶:۳۳
کد خبر: ۳۴۵۴۵۸
دوازدهمین قسمت مجموعه «حسین سیدالشهدا(ع)» امروز ۱۰ آذرماه از شبکه افق پخش می شود.
دوازدهمین قسمت مجموعه «حسین سیدالشهدا(ع)» امروز ۱۰ آذرماه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، ، قسمت دوازدهم مجموعه «حسین سیدالشهدا(ع)» با بهره گیری از نظر کارشناسان تاریخ اسلام به کارگردانی سید رائد امیری تهرانی امروز ۱۰ آذرماه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه افق می رود.

هر چند سراسر ماه های محرم و صفر ایام عزاداری برای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است و مردم سوگوار در عزای آن امام همام و یاران با وفایش اشک می ریزند و نوحه سر می دهند ولی اربعین حسینی فرصتی دوباره است برای واکاوی در علل و عوامل قیام عاشورا و زمانی برای دوباره اندیشیدن در اسباب شکل گیری نهضت حسینی در طول تاریخ؛ جریانی تاثیرگذار که امواج آن تمام صفحات تاریخ را تحت تاثیر قرار داده است.

مجموعه «حسین سیدالشهدا(ع)» درباره همین مباحث و موضوعات است و این مجموعه می کوشد با استفاده از نظرات کارشناسان خبره در تاریخ اسلام به واکاوی حقایق موجود درباره قیام عاشورا بپردازد و از این رهگذر، مخاطب جستجوگر را در پاسخ به سوالات و شبهات ذهنی اش یاری دهد.

همچنین در خلال گفتگو با کارشناسان ایرانی و خارجی و استادان حوزوی و دانشگاهی، تصاویری از فیلم ها و سریال های مربوط به امام حسین(ع) و قیام عاشورا به نمایش در می آید.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حبیب فیاض پژوهشگر و استاد دانشگاه های لبنان، پرفسور میلا ریگیو استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، شیخ هشام خلیفه محقق و مفتی اهل سنت در لبنان و محسن صالح محقق و تحلیل گر تاریخ اسلام از جمله کارشناسانی هستند که در این برنامه با آنها گفتگو شده است.

بازپخش این برنامه برای ساعت های ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ روز بعد در نظر گرفته شده است.

نظر شما