برای بازی در آثار سینما به دفترهای سینمایی مراجعه نمی‌کنم؛

سعید پیردوست: برخی‌ها با ارائه نقش کوتاه از نام بازیگران قصد سواستفاده را دارند

۱۳۹۴/۰۹/۱۴ - ۱۰:۵۰:۵۷
کد خبر: ۳۴۶۴۲۲
سعید پیردوست: برخی‌ها با ارائه نقش کوتاه از نام بازیگران قصد سواستفاده را دارند
این بازیگر قدیمی تلویزیون و سینما گفت: بعضی موارد با فیلم و پیشنهادی مواجه می شویم که رضایت بخش نیست تنها یک نقش کوچک یا به اصطلااح مکمل می دهند تا از اسم ما سواستفاده کنند.

سعید پیردوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره مشکلات بازیگران هم نسل خود این گونه توضیح داد: یکی از دلایل حضور بازیگرانی نظیر من در عرصه سینما کمبود قصه های خوب و با ارزش برای کار است. در سینما و تلویزیون گرایش به جوان های جدید زیادتر شده است

وی در ادامه اضافه کرد: در بعضی موارد با فیلم و پیشنهادی مواجه می شویم که رضایت بخش نیست تنها یک نقش کوچک یا به اصطلااح مکمل می دهند تا از اسم ما سواستفاده کنند. مگر نقشی که به ما ارائه می شود که آن هم از نظر پرداخت پول همیشه با مشکل های خودش همراه بوده است، چون برای گرفتن پول هیچ مرجعی نیست که بازیگر بتواند حق و حقوقش را بگیرد.

این بازیگر در ادامه درباره مشکلات مالی که بازیگران پیشکسوت و قدیمی دارند که بازیگران امروز زیاد با آن برخورد ندارند، خاطرنشان کرد: در دوران ما تنها با عشق به سمت بازیگری می رفتیم، همه تمرکز خودمان را روی بازیگری می گذاشتیم، اما جوانان امروز در کنار فعالیت هایشان بیزنس و تجارت  هم راه می اندازند و همراه بازیگری به رستوران داری کافی شاپ و... می پردازند.

پیردوست از فعالیت های اخیر  خود برای تلویزیون و سینما، گفت: فعلا اثری را برای سینما کار نکرده ام اما دو تله فیلم آماده پخش دارم یکی به نام "زندگی در دست تعمیر" به نویسندگی و کارگردانی سید محسن میرحسینی که قرار است در اسفند ماه پخش شود و دیگری هم تله فیلم "بدهکاران به بهشت نمی روند" ساخته بهمن گودرزی است که 8 ماه است از فیلمبرداریش گذشته است. طنز خوبی است اما معلوم نیست که از تلویزیون پخش شود یا در رسانه خانگی، همچنین اثری دیگری را به عنوان "شهر هزار رنگ" به کارگردانی جوادمزدآبادی  که زمان آن نود دقیقه است را اماده نمایش دارم.

بازیگر سریال "شب های برره" درباره مقایسه کارهای طنز امروز و گذشته، تصریح کرد: در گذشته کارهای طنز خوب تنها محدود می شد به  چند کارگردان که با قصه و عوامل خوبی که داشتند باعث رونق کار می شد و مردم با ولع خاصی این مجموعه هارا دنبال می کردند. کار طنز ارزش زیادی دارد و باید برایش فکر زیادی گذاشت اما امروزه خیلی ها که تا دیروز اکشن کار می کردند و اطلاعاتی درباره کارهای طنز ندارد دست به کار شده اند که این خود برای پیشرفت طنز اصلا خوب نیست.

بازیگر پیشکسوت تلوزیون و سینما درباره مجموعه های طنز مهران مدیری و حواشی آن این گونه تصریح کرد: مردم عاشق ایشان و سریال هایشان هستند اما مسولین وقت متاسفانه انقدر دست و پای او را بستند و برای او شرایط سخت را به وجود آوردند و با بی اعتنایی و کم محلی او را رنجیده خاطر کردند که واقعا شرایطش سخت شد اما او همچنان به فعالیت هایش به خاطر مردم ادامه می دهد حال به خاطر حواشی مجموعه جدید مهران مدیری با نام "عطسه" نباید خیلی آن را بزرگ کنند ممکن است سو تفاهمی به وجود آمده باشد که با یک تذکر می تواند رفع شود ونباید بر او دستبند بزنند.

سعیدپیردوست درباره نحوه انتخاب بازیگران گفت:من هیچ وقت به خودم اجازه نمی دهم که برای گرفتن نقشی به دفترهای سینمایی و یا کارگردانان سر بزنم .کارگردانان شرایط مرا می دادند حتی مسعود کیمیایی که در گذشته هم با او فعالیت هایی داشته ام شرایط مرا می دانند

نظر شما