صدور ۱۵ مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی از وزارت فرهنگ و ارشاد

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۱۳:۲۹:۵۷
کد خبر: ۳۴۹۲۶۱
صدور ۱۵ مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی از وزارت فرهنگ و ارشاد
واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز 15 اجرای صحنه‌ای موسیقی در تهران و شهرستان‌ها را صادر کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا، مجوز اجرای صحنه‌ای برای گروه موسیقی «شب ساز ایرانی» به سرپرستی احمد رضاخواه صادر شد. این کنسرت بی‌کلام 22 و 23 آذرماه در یک نوبت (ساعت 21:30) در تالار وحدت برگزار خواهد شد. این گروه در این شب قطعاتی را مانند ژیوار، هشت‌گاه، مثنوی، افسانه شهر آینه و ... اجرا خواهد کرد.

مجوز یک اجرا هم برای ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی سالار عقیلی در تالار وحدت صادر شده است. این اجرا اواخر دی‌ماه برگزار می‌شود. در این کنسرت قطعاتی مانند فانتزی شرقی، بهار دلکش، گیسو و ... اجرا خواهد شد.

همچنین مجوز اجرای صحنه‌ای برای گروه «کُما» به سرپرستی و خوانندگی حمید عسگری در محل سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی صادر شده است. این کنسرت 7 بهمن‌ماه در سانس‌های 18 تا 20 و 21:30 تا 23 روی صحنه خواهد رفت.

سه مجوز جداگانه نیز برای گروه «بنیامین» به سرپرستی و خوانندگی بنیامین بهادری در تهران و دو شهرستان کرمانشاه و سنندج صادر شده است.

این گروه در تاریخ‌های 6 دی‌ماه و 18 بهمن‌ماه در دو سانس 18 تا 20 و 21:30 تا 23:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برنامه خواهد داشت و در تاریخ‌های 28 و 29 دی‌ماه در دو سانس 18 تا 20 و 21:30 تا 23:30 در تالار انتظار کرمانشاه روی صحنه خواهند رفت. در 1 بهمن‌ماه نیز در دو سانس 18 تا 20 و 21:30 تا 23:30 در سالن امام خمینی(ره) آموزش و پرورش سنندج اجرا خواهد داشت.

بهادری در این اجراها قطعاتی را مانند صدای قلب تو، خواب، آهای تو و ... اجرا خواهد کرد.

براساس این گزارش، واحد نظارت دفتر موسیقی مجوز یک اجرای موسیقی اصیل ایرانی و فولکلور را برای گروه «داد مهر» (ویژه بانوان) صادر کرده است. اجرای این گروه که سرپرستی و خوانندگی آن برعهده پروین سلطانی است 3 دی‌ماه در یک سانس (ساعت 13) در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. این گروه در این اجرا قطعاتی را مانند یادگار، کران بی‌کران، نوستالژی و ... اجرا خواهد کرد.

به علاوه، گروه مازیار فلاحی برای روزهای 23 آذرماه و 8 دی‌ماه مجوز اجرا گرفته است. کنسرت این گروه در دو سانس 18 تا 20 و 21:30 تا 23:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت. مازیار فلاحی در این اجراها قطعاتی را مانند دروغه، لحظه‌ها، مجنون لیلی و ... خواهد خواند.

گروه دلنوازان آذربایجان به سرپرستی مالک منصوراف و به خوانندگی فرامرز گرمرودی، دیگر گروهی است که مجوز اجرا گرفته است. اجرای این گروه 26 آذرماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

دیگر گروه آذربایجانی که از واحد نظارت دفتر موسیقی مجوز اجرا گرفته، «تامای» است. سرپرست این گروه رسول دلریش و خواننده آن، داریوش دهری است. اجرای این گروه 9 دی‌ماه در دو سانس 18:30 تا 20:30 و 21:30 تا 23:30 برگزار می‌شود. گروه تامای در این کنسرت قطعاتی را مانند الیم ان قاداسین، میانا گوزلر، و اینصاف یاخجی شیدی و ... اجرا خواهد کرد.

همچنین واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی مجوز دو اجرای کلاسیک را در سالن رودکی صادر کرده است. اولین کنسرت که در روزهای 26 و 27 آذرماه در یک سانس (ساعت 20) روی صحنه خواهد رفت، اجرای «دوئت ویلن و پیانو» است که سرپرستی آن را سروش زالی برعهده دارد. این گروه در این شب قطعاتی را مانند «سونات در دومینور» از یوهان سباستین باخ و «سونات در لامینور» از شوبرت و «سونات در می مینور» از موتسارت و ... اجرا خواهد کرد.

«رسانه هنر» دیگر گروه موسیقی کلاسیک است که 27 دی‌ماه در یک سانس (ساعت 19) در سالن رودکی روی صحنه خواهد رفت. این گروه به سرپرستی پدرام طاهریان قطعاتی را مانند سمفونی 5 بتهوون، سوئیت ارلزین از بیزه، فانتزی پاستورال از داپلر و ... اجرا خواهد کرد.

بنابه همین گزارش، گروه «مانی» به سرپرستی مانی رهنما نیز 28 دی‌ماه در یک سانس (21:30) در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

گروه بهار (ویژه بانوان) به سرپرستی و خوانندگی هنگامه اخوان نیز 17 دی‌ماه در یک سانس 15:30 در تالار وحدت اجرا خواهد داشت. این گروه موسیقی سنتی در این اجرا قطعاتی را مانند پیش‌درآمد اصفهان، تصنیف نوع بشر، ساز و آواز، بیات راجه و ... اجرا خواهد کرد.

گروه موسیقی سنتی «نیستان» هم به سرپرستی کوروش متین و خوانندگی محمود صالحی 10 و 11 دی‌ماه در یک سانس (ساعت 21) در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت. این گروه در این کنسرت قطعاتی را مانند ای یار من، تک‌نوازی سنتور، کمانچه و تنبک و ... اجرا خواهد کرد.

نظر شما