رونمایی از تصاویر دیده نشده‌ تاریخی در شبکه مستند

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۴:۲۸:۰۰
کد خبر: ۳۴۹۷۰۶
رونمایی از تصاویر دیده نشده‌ تاریخی در شبکه مستند
شبکه مستند سیما در آستانه سالگرد شهادت آیت الله محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تصاویری دیده نشده از وقایع انقلاب اسلامی را در ۸ قسمت پخش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدمهدی مویدی تهیه‌کننده مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» گفت: تصاویر دیده نشده‌ای از تاریخ ۱۰۰ ساله ایران و انقلاب اسلامی در قالب برنامه های مختلف از شبکه مستند پخش خواهد شد. طرح وحدت حوزه و دانشگاه از طرح‌هایی بود که قبل از انقلاب اسلامی توسط شهید مفتح مطرح شد و تلاش‌های بسیاری در نزدیکی اهداف این ۲ نهاد تأثیرگذار انجام گرفت و در نهایت شهید مفتح در این راه به شهادت رسید. 

تهیه کننده مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» افزود: با تاکید و پیگیری مدیریت شبکه مستند برای ارائه تصاویری واقعی و بدون واسطه از رویدادهای مرتبط با انقلاب اسلامی ایران، مجموعه ای بی‌نظیر فراهم شده که تنها در اختیار آرشیو محرمانه رسانه ملی بوده است. پخش تصاویر دادگاه های مربوط به اکبر گودرزی سرکرده گروهک فرقان و رویارویی وی با خانواده هایی که اعضای‌شان توسط این گروهک ترور شده اند، برای اولین بار از رسانه ملی پخش خواهد شد.

مویدی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت بازخوانی تاریخ انقلاب افزود: آیت‌الله خامنه‌ای در بیاناتی فرموده اند که «می بایست دستمایه قوی کار در اختیار سینماگران، مستندسازان و رمان نویسان انقلابی فراوانی که در کشور هستند قرار گیرد. قرار دادن اسناد متقن و جهت دهنده در فضای مجازی به بسیاری از محققان و نویسندگان کمک شایانی خواهد کرد». به همین جهت ارائه این منابع آرشیوی توسط شبکه مستند سیما می تواند منبع موثق و مستندی برای محققان و مستندسازان علاقمند به تولید در حوزه انقلاب اسلامی باشد.

تهیه کننده مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» در پایان اعلام کرد: این مجموعه می کوشد با هدف آگاهی بخشی به مردم و شناساندن وقایع تاریخی انقلاب اسلامی به صورت صحیح و مستند، امکان تماشای تصاویر آرشیوی دیده نشده برای مردم را فراهم کند. لازم است به نوبه خود از حمایت های انبارلویی مدیرکل آرشیو مرکزی رسانه ملی و همکاران شان در تهیه و تبدیل منابع این مجموعه تقدیر کنم.

نخستین قسمت از این مجموعه که چهارشنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود، مستندی ویژه شهید محمد مفتح است و گفتگوهایی پخش نشده با این مدرس حوزه و دانشگاه را به نمایش می گذارد. پخش این مجموعه تا چهارشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۳ روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز