کارگردان معمای شاه: سینماگرم نه مورخ

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۱۳:۰۵:۳۲
کد خبر: ۳۵۰۰۷۵
محمدرضا ورزی کارگردان سریال «معمای شاه» می‌گوید که بیش از آن که مورخ باشد سینماگر است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ، او که میهمان کافه خبر بود درباره مخاطبان این سریال گفت:‌ «من این اثر نمایشی رابرای یک ملت ساختم. پیر و جوان تفاوت نمی‌کند. ولی نسل چهارم مهم‌ترین هدف من برای اطلاع رسانی بود. نسل چهارم نسل مهمی‌ست. باید توجه ویژه‌ای به این نسل بشود. آیندهٔ انقلاب متعلق به این نسل است. »

او همچنین در مورد محتوای تاریخی این سریال اظهار داشت: «درمورد محتوای تاریخی این قصه باید عرض کنم من مورخ نیستم. این کار را مورخان وپژهشگران به خوبی انجام دادند. کار من ساختن فیلم است و تاریخ را از منظر نمایش می‌بینم. چیزی که در یک اثر نمایشی مطرح است، زاویه دید فیلمساز است. این نکتهای‌ست که همه فیلمسازان به آن توجه داشته‌اند. یعنی هرفیلمسازی یک زاویه دیدی دارد. آنچه را که در درام لازم است، به خدمت می‌گیرد. اینکه فرض بگیریم مثلا ساختمانی را که فلان شخصیت تاریخی در آن زندگی می‌کرده، این رنگی نبوده  در نظر نمی‌گیرد. تاثیرحضور آن شخصیت برفضای نمایشی اهمیت دارد نه رنگ اتومبیل او یا محل زندگی او.»

نظر شما
نظرات
اصغر مرادی
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
0
به نظرشما اگر مخاطبی فیلم شما را دید ودرآن از این نوع دروغ ها مثل سن افراد محل زندگی وحتی عادات شخصی لهجه ولباس و...با مطالعه آثارتاریخی متوجه شد باعث ازبین روفتن اعتماد اوبه کل داستان نمی شود؟!