تلاش کردیم تا حد امکان تصدی‌گری دولت کم شود

۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۱۵:۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۵۰۷۱۰
تلاش کردیم تا حد امکان تصدی‌گری دولت کم شود
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به کار سی و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، اظهار کرد: امسال تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا حد امکان تصدی‌گری دولت را کم کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، در پیام علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر چنین آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بسیار خرسندم که در مراسم رونمایی یک جشنواره‌ بزرگ ملی در خدمت شما هستم. سی وریکمین جشنواره‌ موسیقی فجر در حالی از امروز فعالیت‌های اجرایی خود را شروع می‌کند که مقدمات آن از مدت‌ها قبل آغاز شده است. من از این فرصت استفاده کرده و از تمامی فعالان جشنواره به خصوص مدیر و دبیر محترم که ماه‌ها برای رقم زدن این رخداد تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم. جشنواره در سال جاری نگرش خود را تا حدودی تغییر داده است، البته این به معنای نادیده گرفتن زحمات بسیاری که برای این رخداد ملی کشیده شده است، نیست. من ۱۴ سال جشنواره‌‌ موسیقی فجر را اداره کردم و در خدمت هنرمندان عزیز بودم. در آن سال‌ها جشنواره توانست از یک حالت کلی به جشنواره‌ تخصصی بدل شود و از دل آن چندین رخداد موسیقایی مثل جشنواره‌ نواحی، بانوان، جوان و غیره بیرون آمد اما امسال جشنواره به طور مشخص نگاه خاصی دنبال می‌کند و به تخصصی‌‌تر شدن فعالیت‌هایش می‌اندیشد. از همین روی جشنواره‌‌ی سی و یکم می‌تواند نقطه‌ عطفی برای جشنواره‌های موسیقی فجر باشد.

 

امسال تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که تا حد امکان تصدی‌گری دولت را کم کرده و مجموعه‌ دولت تنها به عنوان حمایت‌کننده و حامی حاضر باشد؛ اتفاقی که امیدواریم در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند و حامیانِ غیردولتی در آن حضوری فعال داشته باشند تا جشنواره بیش از پیش پررونق باشد و دولت به جای مدیریت هزینه، جای خود را به مدیریت در حوز‌ه‌های مختلف بدهد. البته بدون شک رسیدن به این مرحله، کار سختی است و ممکن است نظریات مختلفی درباره‌ آن وجود داشته باشد. برای مثال بسیاری بر این باورند که باید تمام اتفاقات جشنواره‌ی موسیقی فجر توسط دولت انجام شود؛ اتفاقی که تاکنون و تا حدی امسال نیز وجود داشته است. به هر روی صرف‌نظر از این ماجرا، مهم این است که بتوانیم جشنواره‌‌ای را برگزار کنیم که با استقبال خود مردم بتواند روی پای خود بایستد و با کمترین حمایت‌های مالی و بیشترین حمایت‌های سیاسی و اجتماعی دولت برگزار شود.

خوشبختانه جشنواره‌ امسال توانسته است در حوزه‌ بین‌الملل فعالیت‌های خوبی داشته باشد و به همین خاطر امیدوارم حضور هنرمندان کشورهای مختلف و ایران فرهنگی بتواند سرآغاز گفت‌وگوها و مبادلات فرهنگی بسیاری باشد و سیاست

«دیپلماسی فرهنگی» دولت محترم نیز محقق شود. امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که تمام کسانی که دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف موسیقی هستند با وحدت و همدلی و نگرش‌های دلسوزانه خود فضا را به گونه‌ای رقم زنند که از جشنواره‌ سی‌ویکم به عنوان جشنواره‌ای موفق و یک اتفاق مهم یاد شود و برای آیندگان هم راه‌های خوبی گسترده شود.

در پایان بار دیگر امیدوارم جشنواره‌ی سی‌ویکم بتواند برای امروز و آینده‌ی ما یک جشنواره‌ موفق و دانش‌نامه‌ای باشد که در آینده امکانات معرفتی و نقاط مهمی از آن استخراج شود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز