مستند «دینگو مارو» در خانه هنرمندان

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۲:۳۵:۳۸
کد خبر: ۳۵۱۸۹۵
مستند «دینگو مارو» در خانه هنرمندان
مستند «دینگو مارو» به کارگردانی کامران حیدری در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

به گزارش خبرگزاری برنا، مستند «دینگو مارو» به کارگردانی کامران حیدری سه شنبه یکم دی ماه در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

حمید سعید، بندرعباسی و به دینگومارو معروف است. او آفریقایی‌تبار است و آرزویی دارد. آرزوی او این است که بعد از سالیان سال که از حضور آفریقایی‌‌ها در جنوب ایران می‌گذرد، با موزیسین‌های آفریقایی‌تبار یک کنسرت در طبیعت هرمزگان برگزار کند. او سفری اودیسه‌وار به همه نقاط هرمزگان انجام می‌دهد تا این موزیسین‌ها را پیدا کند و با آن‌ها کنسرت برگزار کند.

بخشی از گفتار متن مستند «دینگومارو» نیز به این شرح است: «دینگومارو: ماما صفیه (ماما زار) یک روز بهم گفت «دینگومارو» یک باد وحشیه که از آفریقا اومده و همیشه در حرکته. اگه این باد به درون جسم کسی بره، آن آدم رو به هر کجا که بخواد می‌بره! در مراسم زار برای اینکه «دینگومارو» رو اسیر بکنند، آن آدم رو با زنجیر می‌بندند تا نتونه جایی بره و روز‌ها برای او موسیقی می‌زنند تا «دینگومارو» از جسم او بیرون بره... خیلی‌ها می‌خواستند برای من مراسم زار بگیرند تا «دینگومارو» از جسمم بیرون بیاد، ولی من دوست ندارم «دینگومارو» از من جدا بشه؛ من و او دیگه با هم دوست شدیم»

علاقه مندان برای تماشای این مستند می توانند سه شنبه ۱ دی ساعت ۱۸ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز