به قلم مالکوم نانس نوشت؛

تقابل با تروریست‌ها این بار در کتابی تازه

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۰۹:۲۶:۱۸
کد خبر: ۳۵۲۱۴۳
تقابل با تروریست‌ها این بار در کتابی تازه
«شکست داعش؛ آنها چه کسانی هستند؟ چگونه مبارزه می‌کنند و به چه اعتقاد دارند؟» عنوان تازه‌ترین کتاب مالکوم نانس است که به گروهک تروریستی داعش و باورهای ایدئولوژیک آنها می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از آمازون، داعش از جمله بزرگترین تهدیدهای تروریستی در جهان است که امنیت کشورهای مختلفی را به خطر انداخته است. این دولت و چگونگی پیدایش آن موضوعی است که مالکوم نانس در کتابش به آن پرداخته است.

مالکوم نانس در کتاب «شکست داعش؛ آنها چه کسانی هستند؟ چگونه مبارزه می‌کنند و به چه اعتقاد دارند؟» تلاش کرده تا باورها و دیدگاه‌های ایدئولوژیک این گروه را شناسایی و شیوه جذب آنها را از میان مردم شرق میانه و جوانان ناراضی در قلب جهان قلب بررسی می‌کند.  

علاوه‌بر این چگونگی جنگ‌های خیابانی و آنالیز تاکتیک‌های مورد استفاده در جنگ‌های این گروهک در سرزمین‌های مختلف از جمله مواردی است که مالکوم نانس توانسته آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کند.

وی تلاش کرده با کمک تحلیل‌هایی که با مشورت کارشناسان و نظریه‌پردازان برنامه‌ریزی کرده شیوه‌های تغذیه مالی این گروهک تروریستی را نیز مورد بررسی قرار دهد.

این نویسنده در جاهایی تلاش کرده تا خط فکری و ایدئولوژیک داعش را نیز موشکافانه بررسی کند و  دیدگاه‌های اسلام گرایان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مالکوم کارشناس مرکز مبارزه با تروریسم در منطقه شرق میانه و بالکان است که سال‌ها درباره گروهک‌های تروریستی و زیرشاخه‌های آنها مطالعه و تحقیق می‌کند.

او پیش از «شکست داعش؛ آنها چه کسانی هستند؟ چگونه مبارزه می‌کنند و به چه اعتقاد دارند؟» کتابی با عنوان «القاعده، تروریست‌هایی در عراق» به رشته تحریر درآورد و ماجرای این گروه تروریستی و شکل‌گیری و ماندگاری آن در عراق و بعد از آن نفوذش در برخی از کشورهای منطقه را بررسی کرد.

کتاب «شکست داعش؛ آنها چه کسانی هستند؟ چگونه مبارزه می‌کنند و به چه اعتقاد دارند؟» به قلم مالکوم نانس منتشر و به زبان انگلیسی روانه بازار کتاب می شود. نشر اسکای اور این کتاب را در روز نهم فوریه ۲۰۱۶ توزیع خواهد کرد.

نظر شما