دستمزد هریسون فورد ۷۶ برابر همکارش در «جنگ ستارگان» است

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۳:۵۳:۴۴
کد خبر: ۳۵۲۳۶۹
دستمزد هریسون فورد ۷۶ برابر همکارش در «جنگ ستارگان» است
در فیلم جدید «جنگ ستارگان»، هریسون فورد به عنوان یکی از بازیگران فیلم اصلی که ۳۰ سال قبل ساخته شده است، ۷۶ برابر همکارش دستمزد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از ایندیپندنت، در حالی که هریسون فورد با دریافت حقوقی ۲۳ میلیون پوندی جلوی دوربین جی‌جی آبرامز رفت، تا بار دیگر در نقش هان سولو ظاهر شود برخی از دیگر بازیگران این فیلم حقوقی خیلی پایین‌تر از او دریافت کردند.

در حالی که قابل پیش‌بینی است که حقوق بازیگرانی چون کری فیشر، مارک همیل و هریسون فورد که بازیگران فیلم نخست این مجموعه بودند با بازیگران تازه کاری چون دیزی ریدلی و جان بویگا که تازه در قسمت هفتم جلوی دوربین رفته‌اند خیلی فرق داشته باشد، اما کسی تا حالا نمی‌دانست این تفاوت چقدر است.

حالا بر مبنای گزارشی که دیلی میل منتشر کرده فورد برای بازی دوباره در نقش هان سولو ۱۶.۷ میلیون پوند دریافت کرده است و علاوه بر آن نیم درصد نیز از فروش فیلم خواهد گرفت که به این ترتیب دریافتی او را خیلی بیشتر بالا می‌برد، چون پیش‌بینی می‌شود این فیلم به فروش ۱.۳ میلیارد پوندی دست پیدا کند.

او یک میلیون پوند نیز پس از این که پایش سر صحنه فیلمبرداری این فیلم شکست، دریافت کرد.

با محاسبه همه این مبالغ دریافتی هریسون فورد برای حضور در فیلم هفتم از مجموعه «جنگ ستارگان» به ۲۳ میلیون پوند خواهد رسید که ۷۶ برابر حقوقی است که بازیگران تازه کار انگلیسی یعنی دیزی ریدلی و جان بویگا برای این فیلم دریافت کردند.

هر یک از این دو بازیگر که در نقش‌های اصلی هم بازی می‌کنند تنها یک چک ۳۰۰ هزار پوندی دریافت کرده‌اند. با این حال از قول دیزی نقل شده که هریسون فورد فرد کلیدی برای ساخته شدن این فیلم بود و او بود که ارتباط بین نسل جدید و نسل پیش این فیلم را ایجاد کرد.

وی گفته است: هر چند حضور مارک همیل و کری فیشر هم خیلی اثرگذار بود اما فیلم بدون حضور آنها نیز می‌توانست به حیات خودش ادامه بدهد. اما فیلم را بدون حضور هریسون فورد نمی‌شد تصور کرد.

در ضمن توجه به این نکته ضروری است که هریسون فورد به عنوان یک بازیگر تازه کار در سال ۱۹۷۷ و در نخستین فیلم از «جنگ ستارگان» تنها یک چک ۷۰۰۰ پوندی دریافت کرد که آن زمان نیز تقریبا برابر با هیچ بود.

در عین حال روشن شده که جی جی آبرامز کارگردان فیلم نیز ۳.۳ میلون پوند بابت ساخت این فیلم دستمزد گرفته است و در ۲ درصد از فروش فیلم نیز سهیم شده است. کری فیشر نیز که در نقش لیا بازی کرد یک میلیون پوند دریافت کرده است.  

نظر شما