کمترین سهم در جشنواره برای انیمیشن است

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۱۱:۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۵۵۷۹۱
کمترین سهم در جشنواره برای انیمیشن است
کیانوش دالوند کارگردان انیمیشن «ناسور» یادآور شد: انیمیشن کمترین سهم را از جشنواره فیلم فجر به عنوان ویترین سینمای ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، کیانوش دالوند کارگردان سینمای انیمیشن که فرم درخواست حضور فیلم انیمیشن «ناسور» با موضوع حماسه عاشورا را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پر کرده است، با بیان این مطلب درباره ضرورت توجه به هنر و صنعت انیمشن در جشنواره فجر گفت: انیمیشن در صنعت سینمای دنیا جایگاه ویژه ای دارد اما در ایران به جایگاه واقعی خود دست نیافته و توجه ویژه به این هنر و صنعت از سوی مدیران سینمایی ضروری است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من توجه به هنر و صنعت انیمیشن می تواند موتور محرک صنعت سینما به شمار آید و خون تازه‌ای در رگ حیات سینمای ایران جاری کند.

کارگردان انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» در ادامه یادآور شد: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است و باید گونه های مختلف سینمایی در این رویداد حضور داشته باشند. ولی متاسفانه فیلم انیمیشن که نوعی تکنیک در روایت داستان به شمار می آید، کمترین سهم را در این ویترین سینمایی داشته و همواره در کنار سینمای بلند داستانی مورد ارزیابی قرار گرفته است. 

دالوند تاکید کرد: این در حالی است که ساختار سینمای انیمیشن، از اساس با سینمای داستانی متفاوت است و داوری های ویژه با حضور اهالی فن این بخش از سینمای ایران را می طلبد. ولی تجربه سال ها برگزاری جشنواره فیلم فجر نشان داده ساز و کار انتخاب و داوری آثار انیمیشن با سینمای داستانی یکسان است.

وی تصریح کرد: وقت آن رسیده جایگاه ویژه ای برای هنر و صنعت انیمیشن در جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شود و تولیدات سینمای انیمیشن به شکل مجزا مورد داوری قرار گیرد. از همین رو امیدوارم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برنامه ویژه ای برای نمایش فیلم های انیمیشن حاضر در این رویداد سینمایی در نظر گرفته باشد.

این کارگردان سینمای انیمیشن با اشاره به این مطلب که سال ۹۴ سال توجه به سینمای انیمیشن نامیده شده، گفت: حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی سال ۱۳۹۴ را سال توجه به هنر و صنعت انیمیشن عنوان کرده است و سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بهترین فرصت برای دیده شدن این هنر و صنعت است و باید به شکل ویژه به تولیدات انیمیشن سینمای ایران پرداخته شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ساخت موسیقی فیلم «ناسور» گفت: فیلم سینمایی «ناسور» مراحل فنی خود را به پایان رسانده و فرید سعادتمند در حال ساخت موسیقی این انیمیشن سینمایی است.

کیانوش دالوند در پایان با اشاره به موضوع فیلم «ناسور» گفت: فیلمنامه «ناسور» بر اساس مضمون انتخاب نوشته شده و موقعیت افراد در مواجهه با انتخاب را در حماسه عاشورا مورد ارزیابی قرار می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز