گزارش برنا از اولین نشست خبری جشنواره فجر:

آثار راه یافته به بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر مشخص شد

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۰:۰۱:۳۶
کد خبر: ۳۵۶۱۱۶
آثار راه یافته به بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر مشخص شد
صبح امروز نشست خبری سی و چهارمین دوره جشنواره قیلم فجر با حضور اعضای دبیرخانه این جشنواره و معرفی شدن آثار نگاه نو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا مراسم نشست خبری سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، صبح امروز پس از صرف صبحانه اهالی رسانه در کنار اعضای دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ساعت ۹:40دقیقه در تالار خلیج فارس هتل اسپیناس برگزار شد.

پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن، محمد حیدری دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر سخنان خود را با تشکر از دبیران ۳۳ دوره پیشین جشنواره آغاز کرد، اظهار داشت: از خرداد سال گذشته با برگزاری جلسات زیاد کارشناسی در رابطه با فراخوان جشنواره برای اینکه بنوانیم از بهترین ها استفاده کنیم.

وی افزود: تمام تلاش خود را به عمل آوردیم که جشنواره با کیفیت تری برگزار کنیم، چرا که باید این کیفیت ماحصل زمانه خودش باید صورت بگیرد.

دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر با اعلام اینکه خوشحالم توانستیم که بخش نگاه نو را به بحش سودای سیمرغ بازگردانیم، تصریح کرد: با توجه به تغییرات جشنواره جوایزمشترک جشنواره حذف شد، در بخش سودای سیمرغ، مستند، هنر و تجربه و فیلم اولی ها  در بخش فراخوان ها برگردانده شد.

حیدری افزود: برای اولین بار از حضور مهتاب کرامتی و شهاب حسینی در بخش مشاوران این جشنواره استفاده کردیم  و افتخار می کنیم که با این هنرمندان سینما توانستیم سینما نجیب را با تمام مشکلات که ایستادن و آثار وزینی را روانه سینما کرده اند، از این ۲ هنرمند تشکر خواهیم کرد.

وی در رابطه با هئیت انتخاب سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، تشریح کرد: برای اولین بار تصمیم گرفتیم که هئیت انتخاب  را معرفی کنم تا داوران در یک فضا آرام بتوانند از به تماشا فیلم بنشیند و اظهار نظر کنند، لذا در بخش پایانی جشنواره فیلم فجر یعنی سودای سیمرغ از نام آنها رونمایی خواهد شد.

وی افزود: کار انتخاب آثار خیلی سخت هست چرا که موظف هستند تمام آثار فیلمهای  جشنواره را ببیند و انتخاب کنند، روند سال بعد سینما ایران را کیفیت همین جشنواره مشخص خواهد کرد، مسلما آثاری که پذیرفته نمی شوند کیفیت لازم را ندارند یا بخت اکران را از دست خواهند داد، بالاخره یک سری از آثار به این جشن بزرگ سینمای ایران راه پیدا خواهند که از کیفیت بالا بهره ببرند، امیدوارم در سال های آینده هئیت انتخابی در جشنواره فجر وجود نداشته باشد.

وی افزود: اخباری که این روزها در رابطه با اعلام آثار راه یافته و بخش هئیت انتخاب انعکاس پیدا می کند، شخصا متاسفم که برخی از اخبار ها لو رفته است، خیلی از خبرنگاران با کمک به دبیرخانه جشنواره اطلاعات محرمانه فستیوال فجر را انتشار ندادن، این مسئله واقعا یک موهبت است.

محمد حیدری با اعلام اینکه اگر سینما ایران در جشنواره بین الملل می درخشد، این نتیجه کلیات جشنواره بوده است، هر انتقادی وجود دارد را با جان و دل می پذیرم چرا که اینجا جای خطا و تجربه نیست، هیچکدام از ما حق نداریم که جشنواره را متعلق به فرد یا عده خاصی بدانیم.

وی در رابطه با بزرگداشت های که در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، گفت: تمام تلاش خود را کردیم تا از افرادی تقدیر کنیم که از آنها تجلیل نکرده اند.

این دبیر جشنواره عنوان کرد: از رویا تیموریان، رضا کیانیان، مهدی فخیم زاوا، محمد مهدی دادگو در جشنواره تقدیر خواهد شد، امیدوارم  شرایطی مهیا شود تا بتوانیم قدردان تمام زحمتکشان و سینماگران در جشنواره فیلم فجر باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: امسال مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی یک سوم کاخ جشنواره را به اهالی رسانه اختصاص خواهیم داد و مابقی را به عوامل تولید آثار سینما، امیدوارم که این جشنواره به خوبی برگزار شود.

همچنین پس از پایان صحبت های محمد حیدری دبیر جشنواره، وی اهالی رسانه را به تماشا اسکوبررد حاضر در سالن دعوت کرد که معرفی آثار بخ‌ش نگاه نو جشنواره اخیر فجر بود.

آثاری همچون جشن تولد، ایستاده در غبار، من، متولد ۶۵، ابدویک روز، برادرم خسرو، لاک قرمز، پل خواب، خماری، گیتا،خیابان چهل و یکم، در به بخش نگاه نو جشنواره راه پیدا کردند.

حیدری در ادامه اضافه کرد:34 فیلم متقاضی حضور در بخش "نگاه نو" جشنواره بودند و تا ۱۸ دی ماه اسامی سه بخش اصلی جشنواره اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش سینما مستند۸۵ متقاضی بودند که ۹ فیلم در مرحله تولید بودند و ۷۶ فیلم مورد ارزیابی قرار گرفته شده است.

حیدری تصریح کرد: محمدرضا اصلانی،آرش لاهوتی، مرتض شعبانی، مجید خالق سروش وآزاده بیزار گیتا اعضای هئیت داوران بخش سینما مستند جشنواره فجر هستند.

وی  با اشاره به اینکه از کتایون ریاحی از ۱۰۰ ناشنوا ایرانی حملیت کرده تقدیر به عمل خواهد آورد.

در رابطه با بخش"هنر و تجربه"، تشریح کرد: در این قسمت ۷۶ آثار ارائه شده که ۷۳ اثر مورد کارشناسی قرار گرفته اند و ۲ فیلم در مرحله تولید به سر می برند.

همچنین فیلم هایی که پروانه ویدئویی دارند در صورت پذیرفته شدن می توانند در بخش هنر و تجربه شرکت کنند.

قرار است که اکران فیلم ها عصر  و نشست های خبری آن ها صبح ها برگزار شود و همچنین کاخ مردمی جشنواره در پردیس ملت برگزار شود.

همچنین پوستر سی و چهارمین جشنواره با عکس مرحوم شکیبایی رو نمایی شد.

بخش انیمیشن هم به صورت مستقل در جشنواره مورد حمایت حجت اله ایوبی رییس سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

1956455

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز